کد خبر: ۲۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹
شاخص بورس امروز هم کار خود را با ریزش دوباره ۳۱ هزار واحدی آغاز کرد و کل نقشه بازار را در رنگ قرمز فرو برد. امروز نماد‌های شپنا، دی و وملی بزرگترین صف‌های فروش را دارند. شاخص بورس به نزدیکی مقاومت بزرگ یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی رسیده است و کارشناسان می‌گویند در صورت شکست این سد، معلوم نیست شاخص بورس کجا متوقف شود
قلم‌نیوز:شاخص کل بورس امروز کار خود را با ریزش ۳۱ هزار واحدی آغاز کرد و حدود ۱.۹۸ درصد عقب‌نشینی کرد. شاخص بورس حالا از نیمه کانال ۱.۵ میلیون واحدی هم عقب‌تر رفته و به در حال نزدیک شدن به مقاومت تاریخی یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است.

شاخص هم‌وزن امروز ۰.۴۹ درصد کاهش داشته و نشان می‌دهد حجم معاملات پایین در نماد‌های کوچک باعث شده قیمت پایانی آن‌ها کاهش چندانی تا این لحظه نداشته باشد. ابتدای صبح امروز، نماد‌های فارس، فولاد، فملی، تاپیکو، شبندر، وبلمت و رمپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرده‌اند و بیشتر توجهات به سمت نماد‌های وبملت، فولاد، خودرو، فملی، شپنا، پترول و وتجارت است.
 

قحطی رنگ سبز در نقشه بازار

به گزارش فرارو، در ابتدای ساعات معاملات امروز از بین ۲۶۰ نماد بورسی معامله شده، ۲۴۹ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌ناد و تنها ۱۱ نماد با افزایش قیمت سهام روبرو هستند. از طرف دیگر در بین ۱۶۴ نماد فرابورسی معامله شده در ابتدای ساعات امروز، ۱۳۱ نماد منفی و ۳۳ نماد مثبت مشاهده می‌شوند. این موضوع نشان می‌دهد با وجود گذشت ۱۵ دقیقه از شروع ساعت کاری، خیلی از نماد‌ها هنوز شاهد هیچ معامله‌ای نیستند.  
 
جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز دوشنبه هفتم مهرماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز دوشنبه هفتم مهرماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
بررسی نقشه سراسر قرمزرنگ بازار نشان می‌دهد امروز باید با دقت بیشتری به دنبال نماد‌های سبزرنگ بگردیم. چراکه تقریبا می‌توان گفت هیچ گروهی در بازار سرمایه وضعیت مطلوبی ندارد. بیشترین حجم معاملات در نماد بانک‌ها و موسسات اعتباری است. محصولات شیمیایی که روزی خط‌شکن روند صعودی بودند، یک دست قرمزرنگ شده‌اند و حتی تاپیکو هم که دیروز بخش بزرگی از نقشه را سبز کرده بود، با کاهش قیمت روبرو شده است. در بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری، دارا یکم بار دیگر هشت درصد سقوط کرده و ۱۸ هزار تومان رسیده است. در بین سرمایه‌گذاری‌ها شاهد عرضه عجیب در نماد عرضه اولیه وسپهر هستیم که باعث شده حجم معاملات چشمگیری در این نماد با بزرگترین صف خرید شکل بگیرد. تک نماد‌های سبز امروز، شاروم، وسپهر، غصینو و غپینو هستند.  
 

جمع شاخص‌ساز‌ها در صف فروش

شپنا امروز هم مثل روز گذشته بزرگترین صف فروش بازار سرمایه را در نماد خود شاهد است. ارزش این صف فروش طولانی به حدود ۷۸۰ میلیارد تومان می‌رسد. عجیب اینجاست که بانک دی در رتبه دوم بزرگترین صف فروش قرار گرفته و این در حالی است که تا یکی دو روز پیش دی بزرگترین صف خرید بازار را داشت. ارزش صف فروش امروز بانک دی به حدود ۵۲۰ میلیارد تومان می‌رسد. وملی هم با صف ۴۸۰ میلیارد تومانی در مقام سوم بزرگترین صف‌ها قرار دارد. بعد از آنها، نماد‌های خگستر، ثشاهد، شتران، فملی، فولاد، خودرو، شبندر، وپارس، انرژی ۳ و خساپا در فهرست صف‌های فروش به چشم می‌خورند و نشان می‌دهد امروز نماد‌های شاخص‌ساز بدترین وضعیت را در بازار دارند. در ابتدای معاملات امروز سه چهارم نماد‌های بازار سرمایه صف فروش هستند و ارزش کل صف‌ها به رقمی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان می‌رسد.  
 
در طرف مقابل، حدود ۲۶ نماد از وضعیت ناامیدکننده بورس رهایی پیدا کرده‌اند و امروز شاهص صف خرید به ارزش حدود ۹۰۰ میلیارد تومان هستند. در صدر آن‌ها نماد وسپهر با ۵۲۰ میلیارد تومانی به چشم می‌خورد و نماد‌های توریل، رافزا، ولپارس، شاروم، شکربن و غگیلا از جمله دیگر نماد‌های دارای صف خرید در بازار قرمزرنگ امروز هستند.

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: