کد خبر: ۲۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
برای استقلال همه چیز خیلی زود به پایان رسید؛ کمی بعد از آغاز سوت نیمه دوم و ضربه‌ای که دردیوک از بین مدافعان استقلال به سمت دروازه این تیم شلیک کرد.
قلم‌نیوز:تیم فوتبال استقلال تهران در پایان یک سال عجیب و غریب و پر از اتفاق و حاشیه در شرایطی به کار خود در لیگ قهرمانان آسیا پایان داد که به نظر نمی‌رسید حریف ازبکستانی امشب آنقدر‌ها هم قدر و غیرقابل دسترس باشد. با این حال نمایش استقلال آنقدر ناامیدکننده و دور از انتظار بود که کمتر کسی از هواداران دو آتشه این تیم پیگیر پنالتی مسلم جمال الدین ماشاریپوف در دقایق پایانی بازی هستند که داور باید آن را به سود استقلال اعلام می‌کرد.

استقلالی‌ها در این مسابقه یک تیم بی‌برنامه با شانه‌های افتاده و هضم شده در بازی حریف بودند. حریفی که شاید همین استقلال هم با حضور بازیکنان غایب خود می‌توانست برابر آن پیروز شود. اما نکته مهم این است که این شکست چه تاثیری بر آینده استقلال خواهد داشت. در حالی که بعد از پیروزی مقابل الاهلی زمزمه‌هایی مبنی بر ادامه سرمربیگری نامجو مطلق در استقلال بالا گرفته بود این هافبک خلاق و درخشان تیم ملی و استقلال در دهه ۱۳۶۰ به نظر می‌رسد به پایان ماموریتش با این تیم رسیده باشد. دومین حضور روی نیمکت استقلال که اینبار به سرمربیگری ختم شد، اما به نتیجه لازم نرسید.

با این وصف استقلال حتما باید در انتظار سرمربی جدیدی باشد. سرمربی جدیدی که اگرچه به هواداران اعلام شد از ایتالیا خواهد آمد، اما در نهایت و در شرایطی که احتمالا خیلی‌ها با آمدن الکساندر نوری هم راضی هستند، اما این گزینه داخلی خواهد بود. البته در این زمینه هنوز خبر قطعی منتشر نشده، اما گزینه ایرانی - آلمانی نیمکت استقلال در چم و خم مشکلات بزرگ مالی و افزایش قیمت دلار هنوز با این تیم پرطرفدار ایرانی راه نیامده و همین مساله باعث کندی روند عقد قراردادش شده است.

اما این تنها مساله باشگاه استقلال نیست؛ استقلال که لیگ را در رتبه دوم به پایان رسانده بود، با اتفاقاتی که پس از دیدار نیمه نهایی جام حذفی و پیروزی مقابل پرسپولیس رخ داد با یک نیمکت متزلزل در مصاف با تراکتور در مشهد فینال جام حذفی را برگزار کرد و با یک سرمربی موقت به قطر رفت و در آنجا هم در نهایت به نتیجه‌ای جز حذف دست پیدا نکرد. اتفاقی که باعث شده تا خیلی‌ها مسوولیت این موضوع را بر گردن احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال بیندازند که موفق نشد به وعده‌ی قرارداد با آندره‌آ استراماچونی جامه عمل بپوشاند و در عین حال با صحبت‌های بی مورد و سفر بی موقع‌اش باعث شد حداقل یک جام از کف استقلالی‌ها برود.

اما این تنها مشکل سعادتمند نیست. او با نتیجه‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد حالا با چالش مهمی به نام حفظ ستاره‌های تیمش مواجه است. سه ستاره مهم استقلال علی کریمی، شیخ دیاباته و روزبه چشمی هنوز آینده قطعی و صد درصدی با این تیم ندارند و اگر در این هفته خبر‌های بدی از این ماجرا به گوش برسد یقینا مجسمه سعادتمند از سر در باشگاه استقلال سقوط خواهد کرد.

استقلال که با مدتی استراحت باید خود را آماده فصل آینده کند احتمالا در بخش بازیکنان نیز با تغییراتی مواجه است و به نظر می‌رسد دیگر مهلت برخی بازیکنان در این باشگاه به پایان رسیده باشد. با این وصف آبی‌ها در انتظار تغییرات گسترده‌ای در روز‌های پیش رو هستند، تغییراتی که اگر منجر به بهبود کیفیت فنی و اصلاح روند اداره این باشگاه نشود یقینا یک مقصر بیشتر نخواهد داشت.

منبع: ورزش3
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: