کد خبر: ۲۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹
موبایل‌های چهار تا پنج میلیون تومانی قبلا ارج و قرب زیادی داشتند. همین سه سال پیش با این پول می‌توانستید آیفون هفت پلاس بخرید و بقیه شما را سرزنش می‌کردند که چرا ولخرجی می‌کنید.
قلم‌نیوز: چرخ روزگار چرخیده و الان با چنین بودجه‌ای می‌توانید سامسونگ گلگسی A11، موتورلا One Macro، LG Q Sytylus ،honor 9A، شیائومی Redmi 9A و هوآوی Y7 Prime 2019 بخرید. بیشتر این گوشی‌ها حافظه داخلی بین ۳۲ تا ۶۴ گیگابایت، حافظه موقت دو یا سه گیگابایت، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی پنج یا شش مگاپیکسلی دارند و به‌شکلی عجیب در یکی دو هفته اخیر با تاثیر گرفتن از افزایش قیمت ارز، گران شده‌اند. قول نمی‌دهیم وقتی شما این نوشته را می‌خوانید قیمت‌ها همانطور که ما نوشته‌ایم بمانند. برای همین از محدوده قیمت استفاده می‌کنیم تا مطلب طول عمر بیشتری داشته باشد.

شماره یک | سامسونگ Galaxy A11

بهترین گوشی‌های موبایل برای بودجه چهار تا پنج میلیونی
دوربین سه‌گانه A11 نسبت به مدل A10s ارتقا پیدا کرده و عکس‌های بهتری می‌گیرد
 
اولین چیزی که باعث می‌شود گلکسی A11 را گزینه‌ای مناسب بدانیم، صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۴ اینچی آن است. این صفحه به‌اندازه کافی کشیده شده تا حدود ۸۲ درصد صفحه رویی را پر کند؛ درست مثل موبایل‌های مدروز که حاشیه و لبه زیادی ندارند. همچنین پورت USB تایپ C یکی دیگر از ویژگی‌های دوست‌داشتنی A11 است؛ خودتان که استحضار دارید، پورت‌های USB معمولی وضعیت آزاردهنده‌ای دارند و مثلا از هر ۱۰ بار تلاش، دو سه بار موفق می‌شوید آن سیم و پورت لعنتی را داخل شارژ ببرید. پورت USB تایپ C این رنج را به حداقل می‌رساند، چون از هر طرف پورت را داخل سوکت کنید، اتصال برقرار می‌شود. گلکسی A11 برخلاف انتظار برای بازی‌های موبایلی هم گزینه مناسبی است؛ اگر تنظیمات را روی حالت حداقل بگذارید A11 در اجرای بازی‌هایی مثل Modern Strike، Call of Duty و Pubg بدون مشکل عمل می‌کند. دوربین سه‌گانه A11 نسبت به مدل A10s ارتقا پیدا کرده و عکس‌های بهتری می‌گیرد. دوربین جلو با رزولوشن هشت مگاپیکسل و دریچه دیافراگم f۲.۰ کار می‌کند و شاید برای عکاسی سلفی چندان مطلوب نباشد.

قیمت: چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تا چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

شماره دو | موتورولا Moto One Macro

بهترین گوشی‌های موبایل برای بودجه چهار تا پنج میلیونی
دوربین اصلی Moto One Macro از سه حسگر برخوردار است
 
چهار گیگابایت حافظه موقت و سه سنسور دوربین از ویژگی‌های مثبت موبایل موتورولا هستند. این دستگاه در برابر قطرات آب مقاوم است و ظرفیت داخلی آن معدل ۶۴ گیگابایت خواهد بود. مغز متفکر این دستگاه را پردازنده Mediatek MT6771 Helio تشکیل می‌دهد که در کنار حافظه‌موقت ترکیب سریعی را می‌سازند. صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی اگرچه حداکثر کیفیت 720p دارد، اما با توجه به اینکه از نوع IPS انتخاب شده میزان شفافیت آن بیشتر است. روی قاب جلویی این دستگاه یک سنسور هشت مگاپیکسلی قرار دارد تا بتوانید عکس‌های سلفی خوبی بگیرید، اما از روی کاغذ تا عمل تفاوت‌های آشکاری وجود دارد. خوشبختانه اینجا هم پورت USB تایپ C آماده خدمت‌گذاری است تا بچه‌های کم‌حوصله زیاد دردسر نکشند. باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی گوشی تقربیا همان یک روز دوام می‌آورد، اما در کنار آن باید یک امتیاز مثبت به‌خاطر وجود امکان شارژ سریع درنظر بگیریم. این قابلیت با توان ۱۰ واتی عرضه شده است. یک حسگر اثرانگشت هم روی قاب پشتی وجود دارد. دوربین اصلی Moto One Macro از سه حسگر برخوردار است. اول رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی دارد، حسگر دوم از نوع مایکرو با سنسور دو مگاپیکسلی است و در نهایت دوربین سوم از نوع حسگر عمق با رزولوشن دو مگاپیکسل که موقع عکاسی کمک می‌کنند جزییات دقیق و بیشتری از تصویر ثبت شوند. وقتی موبایل را از جعبه بیرون می‌آورید سیستم‌عامل اندروید نسخه ۹ روی آن نصب شده، ولی می‌توان به‌روزرسانی انجام داد.
 
قیمت: چهار میلیون تا چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

شماره سه | ال‌جی Q Stylus

بهترین گوشی‌های موبایل برای بودجه چهار تا پنج میلیونی
از امکانات مهم Q Stylus باید به حسگر اثرانگشت اشاره کرد
 
Q Stylus از محصولات میان‌رده برند ال‌جی محسوب می‌شود که در ژوئن سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. پس احتمالا آن را کمی قدیمی و از مدافتاده می‌دانید با این حال صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی و از نوع IPS LCD که به‌صورت تمام HD کار می‌کند قادر است در این بازه قیمت نظر شما را به‌کل عوض کند. اندازه این صفحه ۶.۲ اینچ است و دقت آن به 389ppi می‌رسد. با توجه به اینکه صفحه‌نمایش ۸۰ درصد قاب رویی را پوشانده می‌توان نتیجه گرفت ظاهر آن حداقل از نظر مد و استاندارد‌های فعلی چیزی کم ندارد. وجود پورت تایپ C روی دستگاه در زمان شارژ کمک حال کاربر است و با اینکه قابلیت شارژ سریع هم در دسترس خواهد بود، اما ظرفیت باتری کمتر از چیزی به‌نظر می‌رسد که در باقی گزینه مشاهده می‌کنیم. با این حال می‌توانید خاطر جمنع باشید که باتری سه هزار و ۳۰۰‌میلی‌آمپرساعتی پس از هربار شارژ یک روز کامل دوام می‌آورد. از جمله امکانات مهم دیگری موجود روی Q Stylus باید به حسگر اثرانگشت اشاره کرد. سخت‌افزار اصلی این گوشی را پردازنده Mediatek MT6750 و سه‌گیگابایت حافظه موقت تشکیل می‌دهند. این مجموعه در چنین بازه قیمتی عملکردی قابل قبول ارائه می‌دهند.
 
حافظه داخلی از نوع ۳۲ گیگابایت است و باید بدانید در صورت نیاز به حافظه ذخیره‌سازی بیشتر LG نهایتا اجازه می‌دهد یک کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی از نوع میکرو SD نصب کنید. از دیگر نقاط منفی درباره این گوشی باید به اندروید نسخه هشت و دوربین قدیمی اشاره کرد. با اندروید قدیمی شاید بتوان کنار آمد، اما دوربین واقعا لکه ننگ بزرگی برای Q Stylus خواهد بود، چون تنها یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد که انگار به دوره دایناسور‌ها تعلق دارد.
 
قیمت: سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

شماره چهار | آنر 9A

بهترین گوشی‌های موبایل برای بودجه چهار تا پنج میلیونی
آنر 9A سه گیگابایت حافظه موقت دارد
 
آنر 9A با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، از گوشی‌های میان‌رده به حساب می‌آید. چنین حافظه‌ای برای گوشی‌های میان‌رده نقطه قوت محسوب می‌شود، اما وقتی پای حافظه موقت به میان بیاید، این گوشی ناامیدتان خواهد کرد. آنر 9A سه گیگابایت حافظه موقت دارد و از این نظر چندان در مقایسه با رقبا برنده نیست. از این گوشی نمی‌توان انتظار اجرای برنامه‌های سنگین داشت. صفحه‌نمایش آن تقریبا مثل بقیه گوشی‌ها در این محدوده قیمت ۶.۳ اینچی است و ۹۱.۸ درصد قاب جلویی را صفح نمایش تشکیل داده است. حاشیه پایین آن ممکن است توی ذوقتان بزند، ولی می‌توانید با آن کنار بیایید. دوربین اصلی این گوشی سه گانه با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی است. حسگر التراواید پنج مگاپیکسلی در کنار حسگر عمق دو مگاپیکسلی آن را برای ثبت تصاویر بهتر کمک می‌کنند. دوربین سلفی این گوشی هشت مگاپژیکسل رزولوشن دارد.
 
اگر بخواهید با آن عکس سلفی بگیرید، چندان رضایت‌بخش نخواهد بود، ولی نباید انتظار چندانی از گوشی‌های در این محدوده قیمت داشته باشید. برای این گوشی، تراشه ۱۲ نانومتری Mediatek MT6762R Helio P22 در‌نظر گرفته شده است که با پردازنده هشت هسته‌ای در مرکز خود، وظیفه پردازش اطلاعات را بر‌عهده دارد و نقش اتاق کنترل را برای موبایل ایفا می‌کند. اگر به فکر خسته شدن دستتان موقع استفاده از گوشی هستید، خیالتان راحت. آنر 9A حدود ۱۸۵ گرم وزن دارد و نسبت به رقبایش سبک‌تر است. نقطه قوت آن را می‌توان در باطری این گوشی پیدا کرد که تا پنج هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد و به همین زودی‌ها خالی نمی‌شود.
 
قیمت: چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

شماره پنج | شیائومی Redmi 9A

بهترین گوشی‌های موبایل برای بودجه چهار تا پنج میلیونی
شیائومی Redmi 9A دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی دارد
 
شیائومی برای مشتریانی که نمی‌خواهند پول زیادی خرج کنند، Redmi 9A را روانه بازار کرده. از هر طرف آن را نگاه کنید، بعید است از نظر ظاهری برایتان جذاب باشد. قاب پشتی به ساده‌ترین شکل ممکن طراحی شده و حتی حسگر اثر انگشت هم ندارد که خدا را خوش بیاید. دوربین اصلی تکی آن زشتی قاب پشتی را دو برابر کرده. یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی در کنار چراغ LED فلش و نوشته Redmi تنها عناصر قاب پشتی را تشکیل می‌دهند. کیفیت دوربین در مقایسه با گوشی‌های این رده چندان بد نیست، ولی زمان فکوس، زوم و عکسبرداری در حالت پرتره، تازه متوجه تفاوت دوربین سه گانه و تکی خواهید شد. نقظه ضعف دوربین سلفی بیشتر به چشم می‌آیند. شیائومی Redmi 9A دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی دارد و موقع عکس سلفی ممکن است از خودتان بیزار شوید.
 
وزن ۱۹۶ گرمی این گوشی کاملا محسوس است و احتمالا در استفاده طولانی مدت دستتان را خسته می‌کند. هرچه از نقاط ضعف شیائومی Redmi 9A‌ بگوییم کم گفتیم. حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایتی است و اگر از مموری کارت استفاده نکنید، احتمالا بعد از چندماه با مشکل حافظه روبرو می‌شوید. اگر با این موضوع کنار بیاید، بعید است بتوانید حافظه موقت دو گیگابایتی این گوشی را تحمل کنید. چراکه هر بار در اجرای اپلیکیشن‌های سنگین و تماشای فیلم‌های باکیفیت شما را از خرید پشیمان خواهد کرد. در عوض باطری پنج هزار میلی‌آمپری و شارژر ۱۰ واتی این گوشی ممکن است دلتان را به دست بیاورد.

قیمت: چهار میلیون و ۲۲۰ هزار تا چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

شماره شش | هوآوی Y7 Prime 2019

بهترین گوشی‌های موبایل برای بودجه چهار تا پنج میلیونی
حافظه موقع این گوشی سه گیگابایتی است و نمی‌تواند چندان جذاب باشد
 
بیشتر از یک سال است که هوآوی Y7 Prime به بازار آمده، اما هنوز می‌توان روی این گوشی میان‌رده برای خرید اقتصادی حساب باز کرد. همین اول کار باید انتظارات را پایین بیاورید. حافظه‌موقت این گوشی سه گیگابایتی است و نمی‌تواند چندان جذاب باشد، ولی با چنین قیمتی بعید است گوشی بهتر پیدا کنید. در کنار آن حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی هوآوی Y7 Prime دلتان را به دست می‌آورد. برخلاف گوشی‌های در این رده، هوآوی Y7 Prime ظاهر بهتری دارد. این موضوع را مدیون دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت روی قاب پشتی است. دوربین اصلی آن مثل اغلب گوشی‌های در این رده، ۱۳ مگاپیکسلی است و در کنار حسگر عمق دو مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر قابل قبولی را ثبت کند. دوربین سلفی این گوشی در یک کلام، فوق‌العاده است.
 
طوری که احتمالا اگر گوشی را برعکس بگیرید و حتی برای تصاویر اصلی از دوربین سلفی استفاده کنید، احتمالا نتیجه بهتری خواهید گرفت. دوربین جلو این گوشی رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی دارد و بهترین عکس‌های سلفی را ثبت می‌کند. سخت‌افزار این گوش را تراشه Qualcomm SDM450 Snapdragon 450، یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Adreno 506 تشکیل می‌دهد. این گوشی ۱۶۸ گرم وزن دارد که نه سبک و نه سنگین به نظر می‌رسد. این مورد را مدیون بدنه پلاستیکی است. باطری این گوشی می‌تواند حکم نقطه ضعف آن را داشته باشد. این باتری چهار هزار میلی‌آمپر ظرفیت دارد که کمتر از رقبای در این محدوده قیمت است.



خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: