کد خبر: ۲۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
طی مراسمی در آرامگاه فردوسی برگزار شد؛
طی مراسمی، اختتامیه مسابقه ملی دانشجویی ساماندهی پل کشف رود برگزار شد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، ساسان نورین مقدم، مدیرکل دفتر طرح ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد در مراسم اختتامیه مسابقه ملی دانشجویی طراحی پل کشف رود که با حضور رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس و جمعی از اساتید و دانشجویان برخی از دانشگاه های کشور برگزار شد، اظهار کرد: آرامگاه فردوسی و منطقه تاریخی توس از اهمیت زیادی برای فارسی زبانان برخوردار است، لذا مدیریت شهری در این دوره توجه ویژه ای به ساماندهی و آبادانی این منطقه داشته است.
وی افزود: با توجه به این موضوع در دوره پنجم شورای شهر کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس تشکیل شد.
مدیرکل دفتر طرح ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد با اشاره اینکه طی سه سال گذشته اقدامات خوبی در راستای ساماندهی آرامگاه فردوسی و منطقه تاریخی توس از سوی مدیریت شهری انجام شده است، بیان کرد: یکی از این اقدامات ساماندهی جلو خوان آرامگاه فردوسی و تصویب طرح راهبردی توس در شورای عالی معماری و شهرسازی است.
نورین مقدم خاطرنشان کرد: برای توسعه و بهسازی توس در طرح راهبردی و همچنین طرح تفصیلی پروژه های متعدد زیرساختی از منظر شهر و فرهنگی تعریف شده است که به تدریج مراحل مطالعاتی خود را طی می کند.
مدیرکل دفتر طرح ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد، با اشاره به برگزاری مسابقه ملی دانشجویی ساماندهی پل کشف رود تصریح کرد: برای اولین بار در راستای استفاده از طرح ها و ایده های کارشناسان به ویژه جوانان، اقدام به برگزاری مسابقه ساماندهی پل کشف رود کرده ایم.
وی اضافه کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا خوشبختانه استقبال خوبی از این مسابقه شد و در مرحله اول 200 نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف کشوردر قالب گروه ها و یا انفرادی طرح های خود را ارائه دادند.
مدیرکل دفتر طرح ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد گفت: پس از داوری در مرحله اول 50 طرح به مرحله نهایی راه یافته و با داوری از سوی اساتید برجسته دانشگاه های معتبر کشور اثرهای برتر انتخاب و در این مراسم از آن ها تقدیر خواهد شد. امیدواریم از این پس نیز بتوانیم از ایده های مختلف در طراحی و اجرای پروژه های شهر استفاده کنیم.
شاهد ثمره و خروجی اندیشه و تفکر دانشجویان برای احیای توس هستیم
همچنین سید مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی اسلامی شهر مشهد در اختتامیه «اولین مسابقه ملی دانشجویی توس» و تقدیر از طرح‌های برتر ارائه شده برای ساماندهی پل کشف‌رود، اظهار کرد: سه سال گذشته و پس از روی کار آمدن شورای پنجم، کمیسیون توسعه و بهسازی توس تشکیل شد.
وی با بیان اینکه امروز شاهد ثمره و خروجی اندیشه و تفکر دانشجویان برای احیای توس هستیم، افزود: فعالیت‌های دانشجویی همیشه هیجان‌انگیز است چراکه درگیر کلیشه ‌ها و ترس ‌های حرفه‌ای نبوده و دانشجو می‌تواند ذهنش را جولان دهد و آثاری خلق کند که در آینده از آن بهره گرفت و اجرایی کرد.
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در این رویداد ایده ‌های نسل جوان به بهترین شکل به کار گرفته شده و کمتر شاهد چنین فرصت و چنین استقبالی هستیم که هر دو را به فال نیک می‌گیریم.
ریاضی خاطرنشان کرد: تمرکز ما صرفا روی بنا، ساختمان، خشت، گل و سنگ نبوده و سعی کردیم زیرساخت‌ هایی فراهم شود که از این طریق هنرمندان، دانشجویان، جوانان و متخصین و شاهنامه‌ پژوهان همه مشارکت داشته باشند و شاهنامه و فردوسی بین مردم ساری و جاری شود. امیدواریم از دل این طرح‌ها، کار اجرایی خوبی ایجاد شود.
گفتنی است در این مراسم از طرح های برگزیده با اهدا هدایایی تجلیل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: