کد خبر: ۲۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد خبرداد؛
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: این سازمان به صورت مستقیم طی مصوبه‌ای از سوی شورای اسلامی شهر مشهد، ماموریت پیگیری کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده را برعهده دارد.
به گزارش قلم نيوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، صدرا یوسفی با اشاره به دو محور اصلی فعالیت ‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: دو پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده و تفکیک زباله از مبدا، دو محور اصلی فعالیت این سازمان است که به طور جدی در دستورکار معاونت فرهنگی و هنری و دبیرخانه فرهنگ شهروندی قرار گرفته است.
وی افزود: تاکنون کارهای پژوهشی، مطالعاتی و بسترسازی متعددی در راستای تحقق این دو کلان پروژه انجام شده است و به عنوان یک نهاد فرهنگی توانسته ‌ایم ادبیات حق تقدم عابر پیاده را بین عموم اقشار جامعه نهادینه کنیم.
معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد ضمن تاکید بر حقوق عابران پیاده در کلان ‌شهر مشهد بیان کرد: برخلاف سال ‌های گذشته رویکرد مدیریت پنجمین دوره شورای اسلامی شهر استفاده عابران پیاده از معابر شهری و موضوع پیاده محوری و تسهیل عبور و مرور در شهری ایمن برای آنان است.
یوسفی با اشاره به تاکید شهردار مشهد نسبت به کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده و تغییر رفتار رانندگان مشهدی نسبت به این موضوع خاطرنشان کرد: این پروژه به عنوان اولویت اصلی سازمان در دستور کار قرار گرفته و مرحله مقدماتی آن ایجاد اتاق فکر، تحقیق، پژوهش و مناسب‌سازی معابر به پایان رسیده است و هم اکنون از ابتدای مهرماه سال جاری وارد فاز اجرایی آن می‌شویم. همچنین از فرهنگسراها به عنوان فرهنگ سازان و مروجان فرهنگی درخواست شده تا در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گیرند تا نتیجه مطلوب در این حوزه حاصل شود.
وی اضافه کرد: از فرهنگسراها خواسته شده تا طرح ‌های خود را در راستای اجرای این کلان پروژه و معرفی هرچه بیشتر آن بر مبنای تحقق هرچه بیشتر اهداف و جریان‌سازی این اقدام تاثیر گذار و کاهش تلفات ناشی تصادفات و از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر ارائه کنند.

 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: