کد خبر: ۲۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
پیاده روی یک ورزش بی خرج، ولی بسیار مفید است که طبق تحقیقات جدید این ورزش بر لاغری بخش‌هایی از بدن تاثیرگذار است.
قلم‌نیوز: یکی از بهترین راه‌های چربی سوزی و لاغری، پیاده روی است، اما اینکه بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است و یا چطور و چقدر باید پیاده روی کنید تا چربی سوزی داشته باشید هم بسیار مهم است. این مطلب از ایران ناز همه چیز را در این باره به شما خواهد گفت.

این را هم فراموش نکنیم که پیاده روی برای چربی سوزی و لاغری فقط یکی از راه‌ها به شمار می‌رود. داشتن تغذیه‌ی مناسب ورژیم غذایی سالم نیز برای تناسب اندام و چربی سوزی بسیار مهم می‌باشد.

در برنامه بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی باید به میزان کالری که در روز میسوزانید توجه کنید. در هنگام پیاده روی با توجه به مدت زمان پیاده روی و سرعت آن، مقدار کالری که سوزانده می‌شود متفاوت است.

همچنین مقدار کالری که بدن می‌سوزاند به وزن نیز بستگی دارد. هر چه وزنتان بیشتر باشد، بیشتر کالری می‌سوزانید چرا که بدن انرژی زیادی را مصرف می‌کند.

پیاده روی چند کالری می‌سوزاند؟

مارتیکا هینر عضو انجمن بهداشت و سلامت در خصوص میزان کالری که در هنگام پیاده روی می‌سوزانیم می‌گوید: مقدار کالری که بدن شما در پیاده روی می‌سوزاند بستگی به وزن و سرعت پیاده روی شما دارد.

افرادی که وزن بیشتری دارند کالری بیشتری را هم می‌سوزانند به دلیل اینکه انرژی بیشتری احتیاج دارند تا بتوانند خود را در فضا حرکت دهند. برای مثال حمل کردن یک بسته بار ۱۵۰ گرمی نسبت به یک بار ۱۰۰ گرمی احتیاج به تلاش بیشتری دارد.

برای زن و مردی که در حال انجام فعالیت مشابه می‌باشند به طور معمول مردان سریع‌تر به نتیجه می‌رسند. اگر هر دوی آن‌ها ۳ مایل را پیاده روی کنند به دلیل اینکه مرد‌ها از وزن بیشتری برخوردارند کالری بیشتری در بدنشان می‌سوزدو نسبت به یک زن مقدار بیشتری از وزن خود را از دست می‌دهد. اما هر کسی می‌تواند مصرف انرژی خود را با مرتب کردن گام هایش کاهش دهد.

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر می کند

دویدن و پیاده روی هر دو برای کاهش وزن بسیار مفید است، اما برنامه و زمان آن‌ها باید با هم متفاوت بوده تا بیشترین تاثیر را در کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشد.

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری

وقتی صبح‌ها پیاده روی می‌کنید بدن شما تمایل بیشتری برای چربی سوزی دارد، به ۲ دلیل:

-پایین بودن سطح قند خون، بدن را مجبور می‌کند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی بگردد، بنابراین از ذخایر چربی به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند.

-میزان هورمون‌هایی که چربی سوزی را تسریع می‌کنند (مانند کورتیزول) صبح‌ها بالاتر است. نتایج تحقیقات نشان داده است کسانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، تمایل بیشتری به پیگیری تمرینات‌شان دارند و بهتر می‌توانند به برنامه‌ی ورزشی خود پایبند بمانند و برای مدت طولانی آن را ادامه بدهند.

برای بعضی‌ها ورزش کردن در صبح راحت‌تر است، چون بعد ازظهر‌ها خسته‌اند و تمایلی به تمرین و ورزش ندارند.

تاثیر پیاده روی در لاغری شکم

نکته‌ای که برای کوچک کردن شکم‌های بزرگ هرگز نباید از یاد ببرید، آن است که از بین بردن چربی‌های انباشته شده در ناحیه شکم، در مرحله نخست و پیش از هر چیز به داشتن رژیم غذایی و کم کردن کالری دریافتی بازمی گردد.

به بیان دیگر مقاومت چربی ذخیره‌ای بدن در ناحیه شکم، فقط می‌تواند با رژیم لاغری و ورزش شکسته شود. پیاده روی پیوسته با سرعت معمولی یعنی نه بسیار تند و نه خیلی آرام و به شکلی که باعث افزایش ضربان قلب و تعرق شود، برای کسانی که دچار مشکل یا بیماری مفاصل نباشند، بهترین ورزش برای لاغری شکم است.

راهپیمایی برای کسی که آمادگی لازم برای ورزش کردن را ندارد، باید در سطح صاف و به مدت نیم ساعت در هر روز آغاز شود، اما بتدریج و پس از یک ماه این زمان می‌تواند به یک ساعت افزایش پیدا کند.

همچنین به تدریج می‌توان در سطوحی با شیب کم پیاده روی کرد.

با اشاره به موثرتر بودن دویدن در لاغری شکم و آب کردن چربی‌های شکم نسبت به راه رفتن میتوان گفت دویدن به سوزاندن سریع‌تر چربی‌ها کمک می‌کند، اما برای افراد جوان‌تر یعنی حداکثر تا ۴۵ سال توصیه می‌شود.

دویدن و پیاده روی هر دو برای کاهش وزن بسیار مفید است، اما برنامه و زمان آن‌ها باید با هم متفاوت بوده تا بیشترین تاثیر را در کاهش وزن و چربی سوزی داشته باشد.

داشتن یک کفش راحت برای این ورزش شاد کفایت می‌کند، اما باید بدانید در پیاده روی شما کالری کمتری نسبت به دویدن می سوزانید.

اما این ورزش برای سلامتی قلب و فشار خون و عضلات بسیار مفید است، اما دویدن ورزشی است که سوخت و ساز بدن شما را بالا میبرد و در تناسب و لاغری پا‌ها و عضلات ران و باسن بسیار موثر است.

به علت آنکه در هنگام دویدن شما کالری زیادی می‌سوزانید سریعتر هم به کاهش وزن میرسید. شما در پیاده روی برای سوزاندن کالری و چربی سوزی باید برابر با دویدن وقت بیشتری بگذارید.

 اما بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای پیاده روی، هر زمانی است که شما آن را ترجیح بدهید و احساس راحتی داشته باشید وبدانید مثلا در صبح، انرژی بیشتری برای انجام این کار دارید. بستگی به افراد متفاوت از شحصی به شخص دیگر تغییر می‌کند. بستگی به میل و تمایلات شما دارد.

فواید ورزش صبحگاهی

نتایج تحقیقات نشان داده است کسانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، تمایل بیشتری به پیگیری تمرینات‌شان دارند و بهتر می‌توانند به برنامه‌ی ورزشی خود پایبند بمانند و برای مدت طولانی آن را ادامه بدهند.

برای بعضی‌ها ورزش کردن در صبح راحت‌تر است، چون بعد ازظهر‌ها خسته‌اند و تمایلی به تمرین و ورزش ندارند.

معایب ورزش صبحگاهی

ورزش صبحگاهی ممکن است برای بدن کار سخت و استرس برانگیزی باشد و بنابراین برای هر کسی مناسب نیست. بسته به سطح هورمون‌هایتان شاید جزو کسانی باشید که ورزش صبحگاهی برای‌تان بسیار سخت باشد.

ورزش شدید صبحگاهی ممکن است به جای چربی سوزی باعث از دست رفتن عضلات شود. اگر با معده‌ی خالی ورزش کنید و تمرینات سنگین انجام دهید، احتمال اینکه بدن‌تان برای تأمین انرژی مورد نیازش سراغ بافت‌های عضلانی برود زیاد است. به همین دلیل مهم است که قبل از ورزش صبحانه‌ی کاملی از پروتئین میل کنید.

اگر قبل از خوردن صبحانه ورزش کنید، به این دلیل که سطح انرژی‌تان پایین است نمی‌توانید شدت لازم را در انجام تمرینات داشته باشید.

برای لاغری ۱۰ دقیقه پیاده روی ماسه‌ها کافیست حتما می‌دانید که راه رفتن روی ماسه بیش از راه رفتن روی آسفالت انرژی می‌برد. دلیل این مسئله بسیار ساده است. زمانی که سطح زمین بسیار نرم باشد، بدن بیشتر در زمین فرو می‌رود و به این ترتیب انرژی بیشتری می‌سوزاند؛ بنابراین عضلات بیشتری درگیر پیاده روی روی ماسه می‌شوند. به همین دلیل افراد زیادی زمین پوشیده از شن و ماسه را برای ورزش انتخاب می‌کنند.

راه رفتن روی ماسه‌ها انتخاب فوق العاده‌ای است، بخصوص اینکه روی کف پا (که معمولا جزو مناطق فراموش شده در دیگر ورزش‌ها محسوب می‌شود) نیز کار می‌کند. اگر سطح پوشیده از ماسه را برای پیاده روی انتخاب می‌کنید بهتر است این کار را به ۱۰ دقیقه محدود کرده و به تدریج پیاده روی را شروع کنید. در غیر این صورت ممکن است به بدن تان آسیب برسد.

اگر نتوانستید مستمر پیاده روی کنید

زندگی پر از مشغله‌های گوناگون است. اگر برنامه‌ی شما اجازه نمی‌دهد که ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی بی‌وقفه بکنید، می‌توانید آن را به دو تا سه بخش تقسیم کنید که هر کدام حداقل ۱۰ دقیقه پیاده روی تند باشد.

صرف‌نظر از اینکه چه مدت قرار است پیاده روی کنید، همیشه ۵ دقیقه با سرعت کم بدن خود را گرم کنید.

می‌توانید برای بهره بردن بیشتر از پیاده روی‌های کوتاه مدت خود، از تمرینات حین راه رفتن، تمرین روی پله و سرعت بیشتر کمک بگیرید.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: