کد خبر: ۲۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درکنار اقدامات سخت افزاری شامل ساخت پل ها، تقاطع های غیر همسطح و بازگشایی معابر برای رفع مشکل ترافیک به توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش سفرهای درون شهری با الکترونیکی کردن خدمات و ترویج فرهنگ ترافیکی نیازمند هستیم.

به گزارش قلم نيوز پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا حیدری امروز در مراسم بهره برداری از دو پروژه ساماندهی جاده دسترسی بهشت رضا(ع) و بولوار شهید رجایی و آغاز عملیات اجرایی مسیر 45 متری و پل سواره رو جاده سردخانه که با حضور شهردار مشهد، جمعی از اعضای شورای شهر، رئیس پلیس راهور استان و معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، برگزار شد، اظهار کرد: ما در شهر مشهد در مواجه با یک مشکل جدی در حوزه ترافیک و حمل و نقل روبرو بوده و هستیم و علیرغم اقدامات انجام شده هنوز در بحث ترافیک مشکل داریم.
وی افزود: در بحث ترافیک افزایش تعداد خودروها، فرهنگ ترافیکی مردم و ظرفیت معابر تاثیر گذار است، لذا از آغاز به کار شورای پنجم این موضوع مطرح شد که برای کاهش مشکلات ترافیکی کلانشهر مشهد چه رویکردی اتخاذ شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: رویکردی که در نظر گرفته شد، این بود که در هسته مرکزی، رینگ اول و دوم شهر سراغ اصلاح هندسی معابر برویم و در رینگ سوم نیز که به حمل و نقل برون شهری متصل می شود نیز اصلاحات و پروژه های ترافیکی لازم را انجام دهیم.
حیدری با بیان اینکه انجام اصلاحات هندسی در تعداد زیادی از معابر به ویژه معابر دارای گره های ترافیکی مشکل تردد خودروها و ترافیک در حد زیادی حل شده است، خاطرنشان کرد: برای حل ترافیک ورودی های شهر مشهد نیز، تقاطع چهار سطحی آزادگان، تقاطع غیر همسطح مصلی و پروژه مسیر جاده 45 متری سردخانه درحال اجرا است و پروژه تعریض و اصلاح هندسی مسیر دسترسی به بهشت رضا(ع) نیز به بهره برداری رسیده است.
رئیس شورای اسلامی شهرمشهد با اشاره به اینکه این رویکرد تا پایان دوره ادامه خواهد داشت، گفت: اما در کنار این اقدامات برای حل موضوع ترافیک نیازمند توسعه حمل ونقل عمومی، کاهش سفرهای درون شهری با الکترونیکی کردن ارائه خدمات به مردم و همچنین توسعه فرهنگ ترافیکی هستیم، زیرا هرچقدر بزرگراه و پل بسازیم تا فرهنگ ترافیکی و سبک زندگی تغییر نکند، مشکل ترافیک حل نخواهد شد.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: