رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یاد تمامی شهدا و ایثارگران، امام شهدا و زنان و مردان غیوری که با پایمردی این حماسه ماندگار را در تاریخ ایران بزرگ رقم زدند گرامی می‌داریم. امیدوارم ما هم بتوانیم در این شرایط سخت به وظیفه خود عمل کرده و ایران و ایرانیان را از ورطه چالش‌ها به شرایطی باثبات و توام با رفاه و آرامش سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه کسانی که آن روز حامی، محرک و مشوق ارتش بعثی عراق برای حمله به ایران بودند، در کمتر از ۱۰ سال خود قربانی توسعه‌طلبی صدام شدند و نتیجه رفتار غیراصولی خود را مشاهده کردند، تصریح کرد: اینها باز هم از تجربیات خود درس عبرت نگرفته و امروز دست در دستان رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: پیروزی دیپلماسی جمهوری اسلامی بر زیاده‌خواهی و یک‌جانبه‌گرایی ترامپ نیز نشان دیگری از غلبه عقلانیت و میانه‌روی بر تمامیت‌خواهی و افراطی‌گرایی در نظام بین‌الملل است. در ۷۴ سال سپری شده از تشکیل سازمان ملل و تاریخ نظام بین‌الملل، ایالات متحده هیچ‌گاه با چنین شکست و انزوایی در سطح جهان مواجه نشده است.

هاشمی با اشاره به اینکه مشی رهبر انقلاب در مقاومت هوشمندانه و عقلایی راهبرد ملت ایران در مواجهه با یک‌جانبه‌گرایی ترامپ است، تاکید کرد: در این تقابل به همان اندازه که تسلیم و وادادگی علیه منافع ملی است، ماجراجویی و تندروی برخی افراطیون داخلی با شعار خروج ایران از برجام برای ترامپ می‌تواند یک امداد غیبی در انتخابات پیش‌رو و جلوگیری از شکست باشد.