کد خبر: ۲۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
روز گذشته در پاسخ به اقدامات ضد ایرانی و تهدید‌های اخیر امریکا، دو مقام نظامی و دیپلماتیک در مواضعی جداگانه تأکید کردند که ایران به هر تجاوزی پاسخ قاطع خواهد داد.
قلم‌نیوز:سردار حسین سلامی در مراسم صبحگاه فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد فرماندهی کل و حوزه مرکزی سپاه که در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد، دفاع مقدس را عرصه تجلی ایمان به‌عنوان عامل اصلی پیروزی توصیف کرد و گفت: برد پیش روی هر نیروی مسلحی در جنگ به افق‌های نگاه آرمانی او است نه برد سلاح ها؛ ما تا هرجا نشانه بگیریم می‌رویم؛ امروز تا مدیترانه رفته‌ایم، اما ادامه می‌دهیم و دشمنانمان را تعقیب می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر انقلاب اسلامی ایران نبود، امریکا دنیا را می‌بلعید، گفت: قرن امریکا با پایان قرن بیستم به پایان رسید و به‌دلیل مقاومت انقلاب اسلامی در مقابل ستمگری آنان، امروز در جای جای عالم آزادیخواهان و مسلمانان با الگوپذیری از انقلاب، برابر امریکا صف کشیده‌اند و قدرت ساخته‌اند. سرلشکر سلامی با اشاره به وضعیت مناسبات سیاسی امریکا گفت: از نظر سیاسی امریکا امروز منزوی شده است؛ در موضوع تحریم تسلیحاتی حتی متحدان سنتی خود را نیز به همراه نداشت و تنها به دومینیکن متکی بود. وی با بیان اینکه پایان امریکا واقعیتی انکارناپذیر است، گفت: در موضوع مکانیسم ماشه نیز ماشه‌ای است که حتی اگر چکیده شود، گلوله‌ای از آن خارج نخواهد شد.

فرمانده سپاه در واکنش به گزافــه گویی‌هــای اخیــر رئیس‌جمهـــوری امریـــــکا، خطاب به وی گفت: آقای ترامپ انتقام ما از شهادت سردار بزرگ‌مان قطعی، جدی و واقعی است، اما ما اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانــــه و عادلانـــه انتقام می‌گیریم؛ شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را می‌زنیم؛ ما کسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند و شما بدانید هرکه در این ماجرا نقش داشته است زده خواهد شد و این پیام جدی است. وی افزود: شما ما را به حمله هزار برابری تهدید می‌کنید؛ ما شما را می‌شناسیم؛ آن وقت که عین الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می‌دهید و صد‌ها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته‌هایتان را ویران کنیم.


فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه دشمن همه جایی زیر دید ما است و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت، تأکید کرد: آقای ترامپ اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می‌کنیم.

همزمان سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی هم هشدار داد که ایران پاسخی قاطع به هرگونه اقدام تجاوزکارانه امریکا خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امریکا حقی برای استفاده از مکانیسم ماشه ندارد، اما به منظور اجرای خواست نامشروع خود در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نیازی به تمسک به قطعنامه‌های شورای امنیت ندارد، گفت: ایران براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد درباره حق ذاتی دفاع از خود مجاز است بی‌درنگ پاسخی قاطع به هرگونه اقدام تجاوزکارانه امریکا به بهانه بازگشت قطعنامه‌های لغو شده در قطعنامه ۲۲۳۱ بدهد. آن‌ها می‌دانند که ایران در دفاع از حقوق خود مطلقاً کوتاه نمی‌آید و این را بار‌ها در عمل به اثبات رسانده است.

خرازی درباره انتخابات امریکا هم افزود: برای ایران فرق ندارد چه کسی در نوامبر انتخاب خواهد شد، برای ما سیاست‌های امریکا ملاک عمل خواهد بود.

 

منبع: سپاه نیوز

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: