کد خبر: ۲۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره قیمت بلیت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی ترکیه گفت: با توجه به نرخ ارز و نوسانات اقتصادی این قیمت طبیعی و با نظارت سازمان هواپیمایی کشور انجام می‌شود.
قلم‌نیوز: مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه هم اکنون فروش بلیت‌های ترکیه به قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در این شرایط طبیعی است، گفت: شرکت هواپیمایی قطرایرویز هم اکنون مسافران ترکیه را از دوحه به مقصد استانبول می‌برد و با توجه به آن که این پرواز‌ها بدون توقف است چنین قیمت‌هایی (۱۶۰ میلیون تومان) را اعلام می‌کند.

او ادامه داد: بنابراین این پرواز‌های خارجی در این مسیر خارج از عرف نیست و کار خلافی انجام نمی‌شود.

سامانی با اشاره به اینکه نرخ‌های ارز و نوسانات اقتصادی تاثیر بسیار زیادی بر قیمت بلیت‌های پرواز‌های خارجی می‌گذارد، ادامه داد: با توجه به نوسانات نرخ ارز و به دلیل آن که هم اکنون پرواز مستقیمی از ایران به ترکیه وجود ندارد بنابراین این نرخ‌ها در این شرایط عادی است.

او تصریح کرد: برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی این مجوز را دارند که از ایران بدون مسافر به ترکیه پرواز داشته باشند و این پرواز‌ها موردی انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: هم اکنون برای بازگرداندن ایرانی‌ها بدون محدودیت و مشکل با ۲۰ فرودگاه دنیا در ارتباط هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سامانی با بیان اینکه البته بلیت خارجی مشمول قیمت گذاری نمی‌شود گفت: تمامی این پرواز‌های تحت نظارت و رصد سازمان هواپیمایی کشوری انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره قیمت بالای پرواز‌های قطرایرویز به ترکیه، گفت: قطرایرویز پرواز‌های استانبول را با کانکشن انجام می‌دهد یعنی پرواز به دوحه و از آنجا به بلگراد و بعد به استانبول می‌رسد بنابراین هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

اسعدی سامانی ادامه داد: طبق استاندارد و مقررات تخلفی از قطرایرویز مشاهده نشده و سازمان هواپیمایی کشوری هم موضوع را رصد می‌کند و برای انجام پرواز مستقیم به مقصد ترکیه هم در حال رایزنی هستیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری نظارت مستقیمی بر پرواز‌های خارجی به ویژه پرواز‌های این مقصد دارد، ادامه داد: شرکت هواپیمایی قطری هم اکنون پرواز‌های مقصد ترکیه را از دوحه می‌برد و به دلیل آنکه این پرواز‌ها بدون توقف است بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه هنوز وضعیت پرواز‌های ایران به کشور ترکیه مشخص نیست، افزود: مسافران ایرانی فعلا بلیت به مقصد ترکیه خریداری نکنند چراکه ترکیش ایر هنوز پرواز‌هایی را در این مقصد در نظر نگرفته است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: وزارت امور خارجه و همچنین وزارت راه و شهرسازی در حال رایزنی هستند و هم اکنون هر هفته سه پرواز به مقصد ترکیه بدون مسافر برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی مجاز به اعزام مسافر به استانبول نیستند و فقط می‌توانند ایرانی‌ها را به کشور برگردانند.

اسعدی سامانی بیان کرد: البته بین مسافران تُرک، آن‌هایی که برگه مأموریت به کشور ما دارند و یا دیپلمات باشند، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند با این پرواز‌ها به ایران سفر کنند.

او با بیان این که ترکیش ایر فعلا به کشور ما پروازی ندارد، گفت: تاریخ تعیین شده توسط ترکیه (۱۱ مهرماه) برای برقراری پرواز‌های تهران و استانبول که پیش از این اعلام شده بود، هم فعلا اعتباری ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: