کد خبر: ۲۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
شاخص بورس امروز با عقب‌نشینی ۱۶ هزار واحدی در ابتدای معاملات حدود ۹۵ صدم درصد کاهش پیدا کرد و به کانال ۱.۶ میلیون واحدی بازگشت. امروز شاخص هم‌وزن در ساعات ابتدایی کاهش ۴۵ صدم درصدی را تجربه می‌کند و این اختلاف حاکی از آن است که بخش عمده عقب‌نشینی بازار بر گردن نماد‌های شاخص‌ساز افتاده.
قلم‌نیوز:در ابتدای معاملات نماد‌های فملی، فارس، وبملت، اخابر و فخوز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس دارند و نماد‌های کگل و کچاد تنها شاخص‌ساز‌هایی هستند که اثر مثبت روی شاخص‌کل گذاشته‌اند. 
 

کاهش قیمت سهام ۸۳ درصد نماد‌ها

 از مجموع ۲۹۱ نماد معامله شده در بورس، حدود ۲۵۶ نماد با کاهش قیمت روبرو شده‌اند و تنها ۳۵ نماد در محدوده مثبت معامله می‌شوند. از طرف دیگر در بین ۲۲۳ نماد فرابورس، ۱۷۳ نماد ارزش سهام خود را از دست داده اند و ۵۰ نماد با افزایش قیمت به استقبال سهامدارانشان آمده‌اند. رقابت ۴۲۹ نماد منفی دربرابر ۸۵ نماد مثبت نشان می‌دهد امروز حدود ۸۳ درصد شرکت‌ها در بازار سرمایه روند نزولی به خود گرفته‌اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس در روز شنبه ۲۹ شهریورماه ۹۹
نقشه بازار در ابتدای معاملات روز شنبه ۲۹ شهریورماه (برای مشاهده در ابعاد بزرگتر، روی عکس کلیک کنید)
 
بررسی نقشه امروز بازار نشان می‌دهد گروه بانکی‌های چندان وضعیت مطلوبی ندارد و اغلب نمادهای آن قرمز رنگ هستند، هرچند سبزی وبصادر دی و وآیند به عنوان نمادهای پرحجم امروز، باعث می‌شود وضعیت دیگر نمادها چندان به چشم نیاید. محصولات شیمیایی با سرعت کمتری نسبت به روزهای قبل به روند صعودی خود ادامه می‌دهند. روند رو به رشد فلزات اساسی به وقفه کامل روبرو شده و شاهد عقب‌نشینی نسبی قیمت سهام آنها در ابتدای معاملات هستیم. با این وجود کانه‌های فلزی پرقدرت ظاهر شده‌اند و در انتهای طیف رنگ سبز قرار دارند. قرمزی گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF نشان می‌دهد صندوق‌ها امروز شرایط چندان مطلوبی را سپری نمی‌کنند. نکته جالب درباره گروه خودرو است که بعد از بازگشایی و صف خریدی که داشتند، امروز دوباره همگی به صف فروش رفته و یک گروه سراسر قرمزرنگ را تشکیل داده‌اند. 
 

وسپهر، وبصادر را به صف خرید برد

بزرگترین صف خرید بازار امروز در لحظه نگارش این متن متعلق به نماد پترول است که بعد از ابطال بازگشایی در روز چهارشنبه، امروز شاهد صف خرید ۳۶۰ میلیارد تومانی است. رتبه دوم به نماد عرضه اولیه ثامید با صف خرید ۲۳۰ میلیارد تومانی اختصاص دارد که همین یک هفته پیش به بازار آمده. در رتبه دوم نماد وبصادر به چشم می‌خورد که قرار است فردا زیرمجموعه آن یعنی وسپهر عرضه اولیه شود. احتمالا برای همین امروز شاهد تشکیل صف خرید ۱۲۰ میلیارد تومانی برای این نماد هستیم.  

در آن سوی بازار وملی با ۴۱۶ میلیارد تومانی، باز هم رکورددار بزرگترین صف فروش بازار سرمایه است. رتبه دوم هم متعلق به نماد ثشاهد با صف ۳۶۰ میلیارد تومانی است. نماد انرژی ۳ که توقف و بازگشایی آن حواشی زیادی در فضای مجازی داشت، امروز بعد از افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بعد بیش از یک ماه بازگشایی شد و مستقیما به صف فروش رفت. صف این نماد در ابتدای معاملات ۲۳۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

منبع: فرارو
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: