کد خبر: ۲۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان تهران تخصیص ارز نیمایی به دارو را موجب بروز چالش در صنعت داروسازی کشور دانست که باعث خواهد شد قیمت دارو تا ۵ برابر افزایش یابد.
قلم‌نیوز:سید حسام‌الدین شریف‌نیا عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان تهران گفت: صنعت داروسازی کشور ما را نجات داده است حال آنکه ضعف این صنعت در بسیاری کشورها موجب از دست رفتن منافع ملی شده است.

وی مشکلات دسترسی به دارو در حوزه امنیت را چالش‌زا خواند و افزود: کشوری مانند ونزوئلا دچار چنین چالشی است ولی ایران این مشکل را ندارد.

شریف‌نیا صنعت داروسازی کشور را با کمترین میزان نارضایتی مخاطبان موفق دانست و توضیح داد: دائمی‌ترین چالش صنعت داروسازی کشور قیمت‌گذاری دارو است که ناشی از دو عامل قیمت ارز و نرخ‌گذاری‌های آیین‌نامه‌ای توسط وزارت بهداشت است.

به گفته عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان تهران، دولت زمانی تصمیم گرفت نرخ ارز تخصیصی به دارو را ۴,۲۰۰ تومان اعلام کند که از آن تاریخ تا امروز، صنعت داروسازی با چالش بزرگی مواجه شده و هرروز آیین‌نامه و دستورالعمل جدیدی صادر می‌شود که صادرات را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی قیمت داروی تولیدی کشور را همچنان براساس نرخ دولتی دانست که مشخص نیست با ادامه این روند، تاب‌آوری صنعت دارو چه سرنوشتی پیدا می‌کند.

شریف‌نیا گفت: دولت می‌توانست بودجه تعیین‌شده را برای پوشش تفاوت نرخ ارز در اختیار بیمه‌ها قرار دهد تا مردم کمتر دچار مشکل هزینه‌ای شوند، ولی امروز که با بی‌پولی مواجه شدیم گمانه‌هایی درباره حذف ارز دارو به گوش می‌رسد.
عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان تهران افزود: از این به بعد چالش بزرگ‌تری برای صنعت داروسازی پدید می‌آید، خاصه آنکه این صنعت طی سال‌های اخیر به شدت دچار ضرر و زیان شده است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: