کد خبر: ۲۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
عضو شورای ملی زعفران از ثبات قیمت زعفران طی ۲ ماه گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۱ میلیون تومان است. قیمت هر مثقال زعفران را ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان است اما در برخی مغازه‌ها این محصول با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.
قلم‌نیوز:‌علی حسینی قیمت هر مثقال زعفران را ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که در برخی مغازه‌ها این محصول با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود که اتحادیه فروشندگان با نظارت بر این موضوع باید نرخ ثابتی را اعلام کند تا مردم دچار سردرگمی نشوند.

حسینی قیمت زعفران را تابع عرضه و تقاضا برشمرد و گفت: با وجود آنکه زمان زیادی تا پایان فصل برداشت باقی نمانده است، باید منتظر ماند و دید که صادرات زعفران به کدام سمت و سو می‌رود.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: اگر شرایط کرونا معضلی پیش روی رونق اقتصادی کشور باشد، باید منتظر بهبود صادرات به بازار‌های هدف ماند تا بخشی از معضلات مرتفع شود.

او درباره آینده صادرات زعفران بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید انتظار می‌رود که صادرات رونق یابد چرا که چشم امید کشاورزان به توسعه صادرات است تا با خیال راحت بتوانند به تولید بپردازند.

عضو شورای ملی زعفران از آغاز برداشت نوبرانه زعفران از ۲۰ مهر خبر داد و گفت: همه ساله با افزایش سطح زیر کشت، میزان تولید افزایش می‌یابد، اما تا پایان فصل نمی‌توان آمار صحیحی را پیش بینی کرد، چرا که اطلاع دقیقی از سطح زیر کشت در دسترس نداریم.

حسینی در پایان با تاکید بر شناسنامه دار کردن زعفران تصریح کرد: آمار دقیقی از عمر مزارع جوان و مزارعی که به تولید زعفران اضافه شدند، در دسترس نیست، به همین خاطر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر هر چه سریع‌تر باید طرح شناسنامه دار کردن زعفران را اجرا کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: