کد خبر: ۲۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور با اشاره به پرونده محمد علی نجفی شهردار پیشین تهران گفت: قتل عمد است و با توجه به گذشت اولیای دم فقط از حیث جنبه عمومی جرم آن را تعیین تکلیف می‌کنیم.
قلم‌نیوز:محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در جلسه دیوان عالی کشور درباره حکم پرونده محمد علی نجفی اظهار کرد: این جلسه نشان دهنده آن است که فضای هیأت عمومی دیوان عالی کشور که عالی‌ترین مرجع قضایی است، در چه فضای آزادی حرکت می‌کند و تعدادی از بدخواهان تصور می‌کنند دستگاه قضا در راستای اهدافی که آن‌ها دنبال می‌کنند حرکت می‌کند که این موضوع نشانگر اندیشه غلط آن‌ها است.

دادستان کل کشور ادامه داد: در پرونده اخیر شاهد بودیم که مسیر قانونی پرونده طی شد، اما، چون دشمن به دنبال اهداف دیگری بوده است هم اکنون رسانه‌های بیگانه به دنبال برداشت‌های خود هستند و صحنه گفت‌وگوی امروز خود بهترین گواه است بر اینکه دستگاه قضا فارغ ار هر گونه جریانات سیاسی به دنبال حق و حقیقت است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: جلسه امروز نشان دهنده برگ زرینی از کتاب ارزشمند دستگاه قضا و قضاتی است که بدون هیچ خط مشی سیاسی به دنبال کشف حقیقت هستند.

وی با اشاره به جلسه امروز بیان کرد: با توجه به استدلال‌های گفته شده نظر من این است که در بررسی جامع این حادثه که منجر به قتل زن به دست شوهرش شده باید مؤلفه‌های موجود را بررسی کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به این مؤلفه‌ها گفت: مراتب این مؤلفه‌ها با یکدیگر متفاوت است. اسلحه، نحوه ورود گلوله، آثار و شکل آن نکات خوبی است و از نظر کارشناسی رهگشا است، اما قبل از اینکه به این نکات دقیق اسلحه بپردازیم باید قوه عاقله را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به محمدعلی نجفی گفت: اینکه از دیدگاه عادی به این فرد نگاه کنیم درست نیست، هر چند تفاوتی بین اشخاص نیست و از قضا پرونده برای هر کسی باشد تفاوتی ندارد، اما برای تجزیه و تحلیل حادثه باید به این نکته توجه کنیم که فرد خاطی در چه مرتبه‌ای از عقل و شعور و پختگی بوده است.

وی ادامه داد: ازدواج دوم این آقا با خانم خود حدیث مفصلی است که ربطی به تشخیص قضا ندارد، اما نمی‌توان ساده از آن گذشت کرد.

دادستان کل کشور با اشاره به رابطه نجفی و همسرش گفت: این اختلافات عادی زن و شوهری نبوده است، خانم اطلاعاتی داشته که آقا از افشای آن نگران بوده و در اظهارات متهم مشخص است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: آقا در اظهارات خود گفته که قضیه را تمام کنیم، منتظر مانده تا فرزند از خانه خارج شود، خانم وارد حمام شود و با توجه به اینکه شب قبل درگیری شدید داشته‌اند و انتخاب حمام برای جنایت کاملا حساب شده بوده است.

وی ادامه داد: آقا منتظر بوده خانم وارد حمام شود و اسلحه را مسلح می‌کند، اگر بنای ترساندن داشته می‌توانست در اتاق هم او را بترساند و فقط اسلحه را به او نشان دهد، اما اسلحه را برداشته و از ضامن خارج کرده است. آیا این نشان از اراده و تصمیم آقا ندارد؟

دادستان کل کشور با اشاره به اظهارات نجفی گفت: او خودش گفته قصد کشتن نداشته است، اما برداشتن اسلحه، توجه به اینکه اسلحه چیست خود مؤلفه است، مگر این آدم اسلحه شناس نبوده است؟ سپس او وارد حمام شده و فرض کنیم قصد ترساندن داشته و برای قوی‌تر کردن ترساندن، گلوله‌ای هم شلیک می‌کند مانند تیر هوایی زدن پلیس، اما اگر این آقا قصد ترساندن داشته با یک شلیک می‌ترساند، چرا ۵ تیر شلیک کرد؟

وی گفت: متهم گفته که کارد به استخوانم رسیده بوده و به همین دلیل تصمیم جنایی گرفته است و همچنین گفته است که اختلافات بسیاری داشته‌اند.

دادستان کل کشور گفت: مجموع مؤلفه‌های مندرج در بند ب ماده ۲۹۰ موجود است و به نظر من قتل عمد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: