کد خبر: ۲۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
ابتلای روزانه به کوویدـ۱۹در جهان رکورد زد
طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای بار دوم در جهان بالاترین رقم شناساییِ موارد جدید ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ در یک روز ثبت شد.
قلم‌نیوز: رویترز نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرده است برای بار دوم در جهان بالاترین رکورد موارد جدید ابتلا به بیماری کوویدـ۱۹ طی یک روز ثبت شد به گونه‌ای که ظرف ۲۴ ساعت ۳۰۷ هزار و ۹۳۰ مورد شناسایی شده است.

رکورد پیشین ثبت شده توسط سازمان جهانی بهداشت از تعداد مبتلایان روزانه این بیماری مربوط به ششم ماه سپتامبر بوده که ۳۰۶ هزار و ۸۵۷ مورد جدید شناسایی شدند.

طبق اعلام سایت اطلاع‌رسانیِ این سازمان، بیشترین افزایش آمار مبتلایان مربوط به ۳ کشور هند، ایالات متحده و برزیل بوده است.

در هند ۹۴ هزار و ۳۷۲ مورد جدید ابتلا شناسایی شد و پس از آن ایالات متحده با ۴۵ هزار و ۵۲۳ مورد و برزیل با ۴۳ هزار و ۷۱۸ مورد جدید در رتبه دوم و سوم جای گرفتند.

همچنین دو کشور ایالات متحده و هند بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید فوتی را گزارش کردند و برزیل فوت ۸۷۴ نفر از مبتلایان به کوویدـ۱۹ را در مدت ۲۴ ساعت اعلام کرد.

در حال حاضر هند از نظر آمار روزانه مبتلایان به بیماری کوویدـ۱۹ در رتبه نخست جهان قرار دارد و هفته گذشته با ثبت ۹۷ هزار و ۵۷۰ مورد جدید طی یک روز رکورد جهانی را از آن خود کرد.
همچنین طبق بررسی‌ها، موارد ابتلا به این بیماری در ۵۸ کشور از جمله آرژانتین، اندونزی، مراکش، اسپانیا و اوکراین رو به افزایش است.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: