کد خبر: ۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
واکنشی به شایعه حذف رشته نقاشی از هنرستان‌ها:
رئیس هیات مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران در پی انتشار نامه این انجمن و جمعی از هنرمندان و نیز امضاء طوماری توسط هنرجویان، در واکنش به شایعه حذف رشته نقاشی از هنرستان‌ها، تأکید کرد: مسئولان باید جواب واضحی نه به ما، بلکه به جامعه بدهند.
معصومه مظفری با بیان این‌که ما تا به حال از هیچ‌ یک از مسئولان خبری مبنی بر تکذیب این شایعه نشنیده‌ایم، اظهار کرد: هنرستان، از دانشگاه تأثیرگذارتر است و فکر این‌که رشته نقاشی از آن حذف شود، موضوعی اساسی و مفصل است که به جوابی مستقیم و مشخص نیاز دارد. ما اگر چیزی را اضافه می‌کنیم، باید یک دلیل و اگر آن را حذف می‌کنیم، باید 10 دلیل داشته باشیم که نشان دهد، اشکال کار کجا بوده است.

این هنرمند همچنین ادامه داد: انجمن ما، انجمن نقاشان است و موضوع حذف این رشته از هنرستان‌ها مستقیم به ما مربوط می‌شود و حداقل این حق را داریم که نگرانی خود را ابراز کنیم. از سوی دیگر، در یکی از هنرستان‌های پسرانه، دو طومار در این زمینه امضا شده است.

او با اعتقاد به این‌که این موضوع ممکن است اشتباهی از سوی مدیریت هنرستان‌ها باشد، گفت: ما در دنیایی نیستیم که تصمیم‌ها پشت در بسته گرفته و سپس اعلام شود، بلکه باید جواب‌های مشخصی داده شود.

مظفری افزود: در ابتدای سال 95 در رابطه با واگذاری موزه هنرهای معاصر و حذف رشته نقاشی، مسائلی مطرح شد که امیدوارم هرچه زودتر تمام شود تا فضای نگرانی و ناامنی در حوزه هنرهای تجسمی آرام شود.

به گزارش ایسنا، انجمن هنرمندان نقاش ایران طی چند روز گذشته در واکنش به شایعه‌هایی مبنی بر حذف رشته نقاشی و تلفیق رشته‌های گرافیک و عکاسی در هنرستان‌های هنرهای زیبا، نامه‌ای را خطاب به وزیر آموزش و پرورش منتشر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: