کد خبر: ۲۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
شاخص حمایتی شکست
بورس امروز از محدوده حمایتی یک میلیون و ششصد هزار واحد عقب نشست تا روز عجیب بورس با اتفاقات عجیب‌تر به پایان برسد.
قلم‌نیوز:امروز شاخص بورس روی یک میلیون و پانصد هزار واحد را دید تا تلخی کام سهامداران کامل تر از قبل گردد.

حالا حتی کسانی که معتقد بودند بپرس در فاز اصلاح است و به زودی وضعیت عادی می‌شود نیز اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند و معتقدند این ریزش دردی است که درمانش به این زودی یافت نخواهد شد.

قاسم صادقی، تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت فعلی بورس گفت: از نظر تکنیکال قاعدتا وقتی حمایت شکسته می‌شود ، ریزش تا محدوده حمایت بعدی ادامه پیدا می‌کند. وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شاخص حمایتی کنونی در محدوده  یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد است.

صادقی اضافه کرد: مهمترین دلیل این اتفاق بی‌اعتمادی و عدم حمایت موثر از بازار است. 

وی گفت: وقتی حمایت موثری وجود نداشته باشد سهام‌داران هم دلیلی نمی‌بینند که در صف های فروش نایستند.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد که اگر حمایت موثری نشود این اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به رشد بی مهابای دلار در بازار  گفت: سهم‌هایی در شرایط کنونی در بازار هستند که به نصف ارزش واقعی‌شان معامله می‌شوند.به نرخ دلار ۱۳ هزار تومان، ۱۴ هزار تومان، ۱۵ هزار تومانی و چنین سهم‌هایی در شرایط کنونی زیاد هستند. به گفته وی سهم‌های صنعت غذایی، دارویی و صنایع مختلف دیگر از این جمله هستند. 

وی گفت:قبل از این اصلاحات هم ریزش‌های دیگری اتفاق افتاد و خود صنایع نیز قیمت‌ها را اصلاح کرده بودند اما اتفاقات اخیر  مزید بر علت شد که قیمت برخی سهم‌ها نزدیک ۷۰ درصد کاهش یابد.

وی پیش بینی کرد فردا صف‌های فروش تشکیل شود. وی گفت: اگر حمایت هوشمندانه‌ای در پیش‌گشایش اتفاق نیفتد ریزش ادامه خواهد داشت.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: