کد خبر: ۲۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
در حال حاضر اکثر بازیکنان پرسپولیس نسبت به شایعه جذب بازیکن ۶ میلیاردی حساسیت نشان می‌دهند و اعتقاد دارند اگر پرسپولیس برای جذب یک بازیکن جدید ۶ میلیارد فقط برای یک فصل هزینه کرده باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
قلم‌نیوز:بازیکنان پرسپولیس روزها و شاید ساعات عجیبی را پشت سر می‌گذارند. اکثر آن‌ها دوست دارند در تیم محبوب‌شان بمانند و باز هم با پیراهن سرخ به لیگ برگردند، اما هر روز اتفاقاتی برای‌شان رخ می‌دهد که آن‌ها را به رفتن یا مذاکره مجدد وادار می‌کند. با این حال تک‌تک بازیکنان تیم از یک‌سری مسائل رنج می‌برند.

شایعاتی که بازی را عوض می‌کند
این روزها پنج بازیکن جدید به لیست پرسپولیس اضافه شده و باشگاه توانسته فعلاً انتظارات کادر فنی را برآورده کند. این موضوع برای هواداران خبر خوبی به حساب می‌آید، اما برای برخی از بازیکنان، چندان هم جالب نیست. مثلاً بازیکنان تیم، شایعاتی مربوط به رقم قرارداد یاران جدید را شنیده‌اند و حالا اعتقاد دارند این شایعات، می‌تواند بازی پشت پرده قرارداد بستن در پرسپولیس را عوض کند.

بازیکنانی که به یک‌باره پرسپولیسی شدند
یکی از این شایعات، جذب بازیکنی است که تا قبل از توافق بر سر قرارداد ۶ میلیاردی برای پرسپولیسی شدن، جواب بله را نداد. البته به محض اینکه مهدی رسول‌پناه اعلام کرد همان رقم را می‌پردازیم، قرارداد امضا شد و این بازیکن مد نظر به بیرون از دفتر باشگاه آمد و در جمع خبرنگاران گفت: «از بچگی پرسپولیسی بودم و همه اعضای خانواده‌مان عاشقانه پرسپولیس را دوست داشتند. آرزو می‌کردم برای یک دقیقه هم شده، برای تیم به میدان بروم و خدا را شکر که به خواسته‌ام رسیدم و...» این مصاحبه‌ها، حضور بازیکنان یادشده در پرسپولیس را توجیه می‌کند، اما واقعیت‌ها چیز دیگری است. حداقل اینکه اگر رقم‌های شایعه شده صحیح باشد، حرف و عمل بازیکنان جدید کاملاً با یکدیگر در تناقض است.

عصبانیت بازیکنان مؤثر بر پوکر
این فقط یک سوی ماجراست. در سمت دیگر، بازیکنان پرسپولیس به شدت از این شایعات شاکی و عصبانی هستند. برخی از آن‌ها در فصل قبل با قرارداد یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی برای تیم بازی کردند و هنوز حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از کل قراردادشان را دریافت نکرده‌اند. تنها ۶ بازیکن از لیست پرسپولیس بود که قراردادهای آنچنانی داشتند. باقی بازیکنان قراردادشان چندان بالا نبود. پرسپولیسی‌ها در فصل گذشته نقش غیرقابل انکاری در رقم خوردن چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس یا همان پوکر داشتند و حالا نمی‌خواهند تلاش‌های‌شان نادیده گرفته شود. به همین علت از شایعاتی که می‌شنوند، شاکی و عصبانی هستند.

بازیکن ۶ میلیاردی جذب کنند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود
در حال حاضر اکثر بازیکنان پرسپولیس نسبت به شایعه جذب بازیکن ۶ میلیاردی حساسیت نشان می‌دهند و اعتقاد دارند اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشد و واقعاً پرسپولیس برای جذب یک بازیکن جدید ۶ میلیارد فقط برای یک فصل هزینه کرده باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود زیرا هیچ فوتبالیستی در ایران بدون سابقه قهرمانی در سال‌های اخیر نباید چنین رقمی را بگیرد. اگر بازیکنان جدید می‌توانند با قرارداد ۶ میلیارد تومانی به پرسپولیس بیایند، پس بازیکنان فعلی که در قهرمانی‌های اخیر تأثیرگذار بودند، با چه رقمی باید قرارداد ببندند؟

نقش دلال‌ها در تخریب روحیه پرسپولیسی‌ها
در این میان، یکسری از دلال‌ها هم نقش بسزایی دارند. برخی از آنها، بازیکنان معمولی را با قیمت‌های وحشتناک و باورنکردنی به باشگاه‌های ایرانی قالب می‌کنند و برخی دیگر، با شایعه‌سازی در مورد رقم برخی قراردادها، به ایجاد تفرقه در تیم‌ها و باشگاه‌ها می‌پردازند. اتفاقی که همین حالا در پرسپولیس رقم خورده است. بازیکنان پرسپولیس معترض هستند که چرا قرارداد آن‌ها افزایش محسوسی ندارد، اما چپ و راست خبرهایی مبنی بر جذب بازیکنان جدید با رقم‌های آنچنانی به گوش می‌رسد؟ این موضوع آن‌ها را آزار می‌دهد.

رفت و آمدها دلیل دارد
حالا راحت‌تر می‌توان به دلیل رفت‌وآمد بازیکنان قدیمی به دفتر باشگاه پی برد. بازیکنان پرسپولیس بیش از گذشته راهی دفتر باشگاه می‌شوند و با مهدی رسول‌پناه قرار ملاقات می‌گذارند تا تکلیف‌شان مشخص شود. آن‌ها اصلاً قبول نمی‌کنند که یاران تازه از راه رسیده، قراردادهای بهتری داشته باشند. تعدادی از پرسپولیسی‌ها همین حالا پیشنهادات جذابی از سوی باشگاه‌های خارجی مخصوصاً قطری‌ها دارند و می‌توانند به راحتی باشگاه خود را رها کرده و لژیونر شوند، اما دل‌شان می‌خواهد بمانند و از حضور در تیم قهرمان لیگ لذت ببرند. در حال حاضر، چنین احساسی ندارند زیرا فکر می‌کنند دادن پاسخ منفی به پیشنهادات و ماندن در پرسپولیس، به سود بازیکنان جدید تمام می‌شود زیرا آن‌ها می‌آیند و با قراردادهای سنگین مالی در پرسپولیس توپ می‌زنند و آن وقت بازیکنان فعلی تیم، باید با همان قرارداد سال قبل، کارشان را دنبال کنند و در حق‌شان اجحاف می‌شود.

منبع: خبرورزشی

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: