کد خبر: ۲۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا به‌صورت مشخص تأثیری بر روی مهار ویروس کرونا ندارد.
قلم‌نیوز:ارسلان سالاری، با بیان اینکه در حال حاضر هیچ داروی موثری برای درمان قطعی بیماری کووید ۱۹ ساخته نشده است افزود: کرونا بیشتر از آنچه که مردم تصور می‌کنند خطرناک است و نباید با زدن واکسن همچون آنفلوآنزا مجددا شاهد عادی انگاری برخی از مردم از جمله بیماران زمینه‌ای باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا با تزریق واکسن آنفلوآنزا از شر کرونا در امان می‌مانیم؟» گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا به‌صورت مشخص تأثیری بر روی مهار ویروس کرونا ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا مطابق هرساله خریداری و در استان موجود است، گفت: بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا را بین ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه اعلام کرد.

سالاری بیماران دیابتی، افراد دارای فشار خون، مصرف‌کنندگان طولانی‌مدت داروی کورتن، افراد با چاقی مزمن و کودکان بیمار زیر پنج سال را از جمله افرادی دانست که توصیه می‌شود حتماً واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنند تا شمار مبتلایان به کرونا ویروس کاهش پیدا کند، یادآور شد: مردم نباید به زدن واکسن آنفلوآنزا اکتفا کنند؛ بلکه بهترین راه برای مبتلا نشدن به کرونا استفاده از ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی است.

سالاری با گلایه از حضور بسیار زیاد و قابل توجه مسافران در استان و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تجمع مسافران و گردشگران در پارک‌ها و فضا‌های سبز استان در تعطیلات اخیر و اقدام آنان برای برپایی چادر اقدامی علیه سلامت عمومی همه مردم است.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: