کد خبر: ۲۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با اشاره به افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوانزا، گفت: نگران هستیم که اتفاق ماسک برای واکسن آنفلوانزا تکرار شود.

قلم‌نیوز: سید علی فاطمی به وضعیت توزیع واکسن آنفلوانزا در سطح داروخانه‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت‌های پخش برای سفارش واکسن به داروخانه‌ها آمده‌اند اما فعلاً از توزیع خبری نیست.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای تهیه واکسن آنفلوانزا در کشور، گفت: متاسفانه سهمیه‌ای که برای هر داروخانه در نظر گرفته‌اند، می‌تواند جوابگوی نیاز پرسنل داروخانه باشد. زیرا، پرسنل داروخانه‌ها در مواجهه با مردم و بیماران قرار دارند و می‌بایست این واکسن را بزنند.

فاطمی با اشاره به اینکه حجم زیادی از واکسن از طریق معاونت بهداشت وزارت بهداشت به صورت رایگان در اختیار بیماران خاص قرار می‌گیرد، ادامه داد: مردم توقع دارند این واکسن را از داروخانه‌ها تهیه کنند، در حالی که شاید سهمیه هر داروخانه به ۱۰ عدد واکسن هم نرسد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، گفت: در این شرایط، همان اتفاقی که برای ماسک در داروخانه‌ها افتاد، برای واکسن آنفلوانزا هم تکرار خواهد شد و با حجم زیادی از تقاضا و کمبود واکسن مواجه خواهیم شد.

فاطمی در ارتباط با قیمت واکسن نیز افزود: با توجه به اینکه افزایش قیمت ارز دولتی را نداشته‌ایم، به نظر نمی‌رسد قیمت واکسن آنفلوانزا بیشتر از ۴۰ یا ۵۰ هزار تومان برای امسال باشد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: