کد خبر: ۲۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
واکنش سخنگوی دولت به دستکاری در بورس
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت از دارایی های مردم در بورس حمایت می کند، گفت: حمایت از بازار سرمایه و دارایی های مردم استراتژی دولت است.
قلم‌نیوز:«علی ربیعی» افزود: اظهارات مربوط به دستکاری در بورس بی‌اساس است، اما بورس معمولا فراز و نشیب دارد و مطالعات تاریخی اقتصاد ایران نشان می دهد که ارزش بورس هیچ وقت پایین نیامده بلکه ارزش آن بالا رفته است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: فراز و نشیب‌ها در بازار بورس عوامل متعددی دارد و قطعا حمایت از بازار سرمایه استراتژی دولت است و ما باید از دارایی های مردم حفاظت کنیم.

ربیعی یادآورشد: عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت ارز و طلا در میزان افزایش و یا کاهش ارزش بورس تاثیرگذار هستند و هرچه قیمت ارز بالا برود ارزش سهام در بازار بورس  افزایش و هرچه قیمت ارز پایین بیاید ارزش بورس کمتر می شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی های اجازه ندادند بورس ما رشد کند، اظهارداشت: دولت در بازار بورس دخالتی ندارد، اما با یک اتفاق ساده و مانور رسانه های خارجی سبب شد که آثار روانی بیشتری بر جامعه و بورس تحمیل شود.

وی تصریح کرد: از محل فروش سهام امکان سرمایه گذاریهای جدید بیشتری فراهم می شود و از این طریق نقدینگی جامعه نیز جمع آوری می شود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: