کد خبر: ۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
ورزش ایران تا به امروز که کمتر از چهارماه به آغاز بازی های ۲۰۱۶ المپیک در ریودوژانیرو باقی مانده صاحب ۴۰ سهمیه حضور در این بازی ها شده است؛ این تعداد سهمیه در ۱۰ فدراسیون به دست آمده است.
۴۰ سهمیه ایران برای المپیک/ ۱۴ سهمیه با رکورد لندن فاصله داریم

میادین کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ از سال ۲۰۱۴ آغاز شد و احسان روزبهانی اولین ورزشکاری بود که موفق شد از حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ نیمه حرفه ای ۲۰۱۴ بوکس جهان با وجود مصدومیت صاحب سهمیه بازی های المپیک آتی شود. آخرین سهمیه هم شامگاه شنبه توسط محمود صمیمی، پرتابگر ديسک تيم ملی دووميدانی ايران به دست آمد. صمیمی در رقابت های سومباتلی مجارستان با ثبت رکورد ۶۵ متر  مجوز حضور در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو را کسب کرد.

البته پیش از صمیمی که هفتمین سهمیه دوومیدانی را به دست آورد، تنیس روی میز برای اولین بار در طول تاریخ توسط ندا شهسواری و برادران عالمیان صاحب سهمیه المپیک شد. 

در مجموعه اینکه تا به امروز ورزش ایران در ۱۰ فدراسیون و ۱۱ رشته (با جدا کردن کشتی فرنگی و آزاد) صاحب سهمیه المپیک شده است که در این میان دوومیدانی و وزنه برداری به ترتیب با ۷ و ۵ سهمیه بالاتر از دیگر رشته ها قرار دادند.

۴۰ سهمیه ورزش ایران که تا به امروز برای حضور در بازی های المپیک ریودوژانیرو به دست آمده، عبارت است از:

بوکس (یک سهمیه)
احسان روزبهانی در وزن ۸۱ کیلوگرم (مسابقات ۲۰۱۴ رنکینگ جهانی بلغارستان)

دوومیدانی (۷ سهمیه)
رضا قاسمی و حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر، لیلا رجبی در پرتاب وزنه، حمید زورآوند در پیاده روی، احسان حدادی (پرتاب دیسک) و محمد جواد مرادی (دو ماراتن)، محمود صمیمی (پرتاب دیسک)

دوچرخه سواری (سه سهمیه)
سه سهمیه ایران در بخش جاده و از مسابقات ۲۰۱۵ قهرمانی آسیا به دست آمد

تکواندو (۳ سهمیه)
فرزان عاشورزاده در وزن -۵۸ کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن -۸۰ کیلوگرم و سجاد مردانی

تیراندازی(۵ سهمیه)
الهه احمدی، نجه خدمتی، گلنوش سبقت اللهی در تفنگ بادی ۱۰ متر، پوریا نوروزی در تپانچه بادی و مه لقا جام بزرگ در تفنگ سه وضعیت

کشتی آزاد (۶ سهمیه)
حسن رحیمی در وزن ۵۶- کیلوگرم، احمد محمدی در وزن ۶۵- کیلوگرم، علیرضا قاسمی در وزن ۷۸- کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۸۶- کیلوگرم، عباس طهان در وزن ۹۷- کیلوگرم و کمیل قاسمی در وزن

کشتی فرنگی (۴ سهمیه)
سعید عبدولی در وزن ۷۵- کیلوگرم، حبیب اله اخلاقی در وزن ۸۵- کیلوگرم، قاسم رضایی در وزن ۹۸- کیلوگرم و امید نوروزی در وزون

تیر و کمان (یک سهمیه)
زهرا نعمتی در ریکرو انفرادی

وزنه برداری (۵ سهمیه)
فدراسیون بین المللی وزنه برداری سهمیه المپیک را براساس امتیازات کسب شده تیم های مختلف در رقابتهای قهرمانی سال ۲۰۱۴ قزاقستان و ۲۰۱۵ هیوستون آمریکا  تعیین کرد و بر همین اساس ایران صاحب پنج سهمیه شد.

شمشیربازی (۲ سهمیه)
مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در اسلحه سابر

تنیس روی میز (۳ سهمیه)
نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، ندا شهسواری

به گزارش مهر، ورزش ایران در المپیک لندن با ۵۴ صاحب سهمیه شرکت کرد. با این حساب ۱۴ سهمیه دیگر لازم است تا دستیابی به این رکورد؛ مسئولان ورزش به خصوص کمیته ملی المپیک امید زیادی دارند با المپیکی شدن والیبال و احتساب ۱۲ سهمیه از این رشته، کاروان المپیکی کشورمان گام بلندی برای نزدیگ شدن به تعداد سهمیه های المپیک ۲۰۱۲ بردارد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: