کد خبر: ۲۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، گفت: کرونا باعث شد انجام اعمال زیبایی کاهش یابد.

قلم‌نیوز:بابک نیکومرام، با اشاره به آغاز اعمال زیبایی از هفته پیش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، افزود: انجام جراحی زیبایی برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مشکل قلبی ریسک خطر بالایی دارد.

وی اظهار داشت: همزمان با شروع بیماری کرونا در بسیاری از کشورهای جهان انجام عمل‌های غیر ضروری از جمله جراحی‌های زیبایی کاهش یافت ولی با گذشت پیک شیوع ویروس کووید ۱۹ جراحی‌های مختلف از سر گرفته شد.

نیکومرام با اشاره به اینکه پیش از انجام جراحی پلاستیک و زیبایی، وضعیت سلامت فرد به صورت کامل رصد می‌شود، گفت: افرادی که بیماری زمینه‌ای خاص و مشکلات قلبی و عروقی نداشته باشد به صورت کنترل شده جراحی در صورت نیاز برایشان انجام می‌گیرد.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه کاندیداهای جراحی زیبایی در کشور سنین مختلف بین ۱۸ تا ۶۵ سال دارند، افزود: مجوز انجام جراحی‌های پلاستیک و زیبایی از هفته پیش توسط وزارت بهداشت صادر شد البته این موضوع با رعایت پروتکل‌های خاص بهداشتی صورت می‌گیرد.

نیکومرام با اشاره به اینکه بیشترین اعمال زیبایی در کشورهایی مانند آمریکا، برزیل و آمریکای جنوبی انجام می‌گیرد، گفت: در میان کشورهای منطقه ایران بالاترین آمار جراحی‌های پلاستیک و زیبایی را پس از ترکیه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کشور انگلیس حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ جراحی پلاستیک و زیبایی و ایران دارای ۳۳۰ جراح پلاستیک است که در منطقه خاورمیانه بیشترین آمار جراحان در این زمینه به خود اختصاص داده است.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی، تاکید کرد: افراد باید برای انجام جراحی‌های زیبایی حتماً به پزشکان حاذق و دوره دیده مراجعه کنند چراکه در غیر این صورت جراحی زیبایی می‌تواند عوارض برگشت ناپذیر را برای آنها به همراه داشته باشد البته ناگفته نماند که هر نوع جراحی دارای عارضه است ولی پزشکان تلاش می‌کنند که میزان آن را به حداقل ممکن برساند.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: