کد خبر: ۲۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
افراد در ۴۰ سالگی و پس از آن باید برخی موادغذایی را برای سلامت بدن خود استفاده کنند.
 قلم‌نیوز:زمانی که شما شمع ۳۹ سالگی‌تان را فوت می‌کنید و وارد ۴۰ سالگی می‌شوید، شاید در حین فوت کردن شمع با خودتان فکر می‌کنید که حال با ورود به سن ۴۰ سالگی لازم است تا یک‌سری فعالیت‌ها و مواد غذایی را در برنامه زندگی‌تان قرار دهید یا برعکس باید به ترک برخی از عادت‌هایتان بپردازید.

زمانی که شما در آستانه ۴۰ سالگی قرار بگیرید به مرور زمان کم‌کم عضلاتتان تحلیل می‌رود و در نهایت در این سن شما با کاهش و تحلیل عضلات مواجه هستید یا در طول زندگی‌تان، چون از برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها استفاده نکرده‌اید این امر می‌تواند سبب بروز بسیاری از بیماری‌ها در شما باشد. به همین خاطر لازم است تا در این سن شما به مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی بپردازید تا از ابتلا به بیماری‌های رایج در این سن در امان باشید.

ویتامین ب ۱۲

با افزایش سن تا حدی کارکرد و سیستم بدن دچار تغیراتی خواهد شد که یکی از این تغیرات کاهش جذب انواع ویتامین‌ها از طریق مصرف مواد غذایی است. زمانی که شما در آستانه ۴۰ سالگی قرار می‌گیرید بدنتان به صورت طبیعی نسبت به قبل میزان کمتری از ویتامین ب ۱۲ موجود در مواد غذایی را جذب می‌کند به همین خاطر شما در این سن احتیاج پیدا می‌کنید تا به مصرف قرص ویتامین ب ۱۲ بپردازید زیرا زمانی که شما با کمبود این ویتامین روبه‌رو شوید خستگی مفرط، ناتوانی در تمرکز، مشکلات معده، سرگیجه و ... از علائم کمبود این ویتامین است اما مصرف موادی از قبیل تخم مرغ، گوشت، سویا و قارچ می‌تواند مکمل مناسب و طبیعی برای جذب ویتامین ب ۱۲ باشد.

کلسیم

هرچه سن افراد بالاتر می‌رود بروز پوکی استخوان در افراد نیز افزایش می‌باید هرچند که امروزه به دلیل عدم تمایل کودکان و نوجوانان به شیر و دیگر فراورده‌های لبنی سن ابتلا به پوکی استخوان نیز در حال کاهش است، اما معمولا زمانی که افراد در سن ۴۰ سالگی و در آستانه ۵۰ سالگی قرار می‌گیرند، استخوان‌هایشان تا حد قابل توجهی پوک شده است که خطر شکستگی استخوان نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. در بین انواع محصولات لبنی کشک از میزان کلسیم بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند جایگزین مناسبی به جای شیر و دیگر فراورده‌های لبنی باشد.

همچنین لازم است بدانید که نباید در مصرف قرص‌های کلسیم زیاده‌روی کرد، زیرا در این سن فقط مقدار کمی از قرص کلسیم جذب می‌شود و عوارض زیاده‌روی در مصرف این دارو حتی می‌تواند سبب شود تا شما به سنگ کلیه دچار شوید.

منیزیم

همانطور که گفته شد در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی میزان کمی از قرص‌های کلسیم جذب بدن می‌شوند بنابراین شما می‌توانید برای جذب هرچه بیشتر کلسیم طبیعی از قرص منیزیم استفاده کنید، زیرا وجود این ویتامین در بدن شما باعث می‌شود تا کلسیم موجود در موادغذایی و انواع خوراکی‌ها به میزان بیشتری جذب شود. همچنین منیزیم به‌تنهایی به کنترل فشار خون می‌پردازد، زیرا فشار خون یکی از رایج‌ترین بیماری‌های است که معمولا افراد در این سنین با آن مواجه هستند. شما می‌توانید در کنار استفاده از قرص منیزیم به طور طبیعی میزان مشخصی از این ویتامین را به وسیله مصرف حبوبات، بادام، غلات و موز دریافت کنید.

پروبیوتیک‌ها

با افزایش سن معمولا افراد از تحرک کمتری برخوردار هستند و به همین خاطر با افزایش وزن مواجه خواهند شد که می‌توان گفت کاهش وزن در این سنین کار بسیار سختی به شمار می‌آید. مصرف روزانه مواد غذایی حاوی پروبیوتیک‌ها که شامل محصولات لبنی است و یا می‌توانید از مکمل‌های دارویی پروبیوتیک نیز استفاده کنید تا از درگیر شدن و ابتلا به بیماری‌های قلبی و به تبع آن سکته قلبی نیز در امان باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان،
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: