کد خبر: ۲۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
پیش‌بینی بورس در ماه آینده
بازار سرمایه با وجود حمایت‌های گاه و بیگاه دولت همچنان بر مدار نزول در حرکت است و اگرچه سرعت نزول آن کمی کاهش یافته اما وضعیت بازار همچنان از میل برای کاهش حکایت دارد؛ اتفاقی که یک کارشناس بازار سرمایه آن را تا مهرماه ادامه‌دار می‌داند.
قلم‌نیوز:بهزاد صمدی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه حدود چهار هفته است که در پروسه اصلاح قرار دارد، اظهار کرد: همچنان وضعیت شاخص خوب نیست. حمایت موقت دستوری مبنی بر جمع کردن صف فروش‌ها اتفاق می‌افتد اما حمایت دستوری در بازار نزولی محکوم به شکست است و یک جور فرصت خروج برای بازار ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: سازمان بورس باید برنامه‌هایی که برای بازار می‌گیرد را بدون سر و صدا اجرا کند و از کل بازار حمایت کند نه فقط چند سهم. بازار همچنان در پروسه اصلاح است و فعلا علائمی مبنی بر بهبود اوضاع شاخص کل مشاهده نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه به این سوال که بازار چه زمانی به تعادل می‌رسد، پاسخ داد: احتمالا بازار در مهرماه به تعادل می‌رسد. زیرا در آن زمان فروش‌های تابستان تمام شده و اواخر مهرماه سودهای محقق شده تابستان را شاهد هستیم که می تواند به بازار جهت بدهد.

صمدی با بیان اینکه درحال حاضر بازار سرمایه یا صف خرید است یا صف فروش، گفت: بازار باید از این پروسه صف خریدی و صف فروشی فاصله بگیرد. بازار باید به طرف سهمی برود که سودآور است و هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم به روند سودسازی خود ادامه دهد. بازار باید تحلیلی برخورد کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر شاخص یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد کف است و اگر از این پایین‌تر رود باید برای اصلاح عمیق‌تر آماده شویم. به نظر من تا زمانی که محدوده  یک میلیون و ۸۴۴ تا ۵۳۰ شکسته نشده بازار با ریسک مواجه است.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه احتمالا سهام‌داران جدید در زیان هستند، اظهار کرد:  سهام‌داران جدید در زیان هستند و باید مدیریت سرمایه انجام دهند. احتمالا طی پنج ماه گذشته سهم‌هایی بودند که صرفا به دلیل ورود نقدینگی رشد کردند. سهام‌داران باید زمانی که بازار به تعادل رسید به جای این سهم‌ها، سهم‌های ارزنده خریداری کنند.

صمدی با تاکید بر اینکه بازار با حمایت دستوری به تعادل نمی رسد، عنوان کرد: فعلا هیچ علائم تکنیکالی خوبی مبنی بر بازگشت پرقدرت برای جذب نقدینگی در بازار سرمایه وجود ندارد. درحالی که همه عوامل از جمله قیمت دلار برای رشد بازار فراهم است اما در این شرایط لازم است که روان‌شناسی بازار بهبود پیدا کند. سازمان هم باید دست از مسکن‌های دستوری بردارد و اجازه دهد بازار راه خود را برود.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: