کد خبر: ۲۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
به نظر می‌رسد به جذاب‌ترین و مهمترین انتقال فصل فوتبال ایران نزدیک می‌شویم و مهدی طارمی به زودی با لباس پورتو مقابل دوربین عکاسان ظاهر خواهد شد.
قلم‌نیوز:مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران، در آستانه عقد قرارداد با پورتو قهرمان سابق لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد. اتفاقی که می‌تواند مهمترین اتفاق نقل و انتقالاتی فصل فوتبال ایران باشد.

یک انتخاب درست

اول باید گفت در فوتبال انتقال موفق یک بازیکن به یک باشگاه یک موضوع غیرقابل پیش بینی است؛ در سال‌های اخیر خرید‌های بزرگی که جواب ندادند و بد از آب در آمدند کم نبوده اند و نمونه‌های زیادی را می‌توان نام برد، اما واقعیت این است که انتخاب درست معمولا می‌تواند بخشی از موفقیت باشد.

مثلا اگر علی کریمی به جای بایرن مونیخ به اتلتیکو مادرید می‌رفت شاید عمر حضورش در فوتبال اروپا طولانی‌تر و همچنین سرنوشت فوتبالش به طور متفاوتی رقم می‌خورد. البته که عملکرد کریمی در بایرن مونیخ هم خوب و قابل دفاع است، اما او شاید در تیمی مثل اتلتیکو فضای بیشتری برای نمایش توانایی هایش پیدا می‌کرد، در طول فصل چهار بار مقابل رئال مادرید و بارسلونا بازی می‌کرد و خدا را چه دیدید زندگی پر از اتفاقات غیرمنتظره و هیجان انگیز است.

حالا زمانه کاملا نسبت به آن دوران عوض شده است و بازیکنان ایرانی دیگر در هیبت سوپراستار به تیم‌های اروپایی نمی‌روند. این نسل تازه به عنوان استعداد‌های قابل شکوفایی راهی فوتبال سطح اول جهان شده است. با این وجود مهدی طارمی حتما انتخاب‌های دیگری هم داشته است، اسپورتینگ دستمزد واقعا خوبی به او می‌داد و چند تیم دیگر هم پیشنهاداتی داده بودند، اما پورتو می‌تواند یک انتخاب هیجان انگیز و البته مطمئن برای این مهاجم شگفت انگیز باشد.

شمارش معکوس برای مهمترین انتقال سال فوتبال ایران

شگفت انگیز از این نظر که این بازیکن در اوج روز‌های فوتبالش و زمانی که باید استعدادش شناخته می‌شد به خدمت سربازی رفت و در بازگشت توانست از لیگ یک به پرسپولیس برسد. ابتدا بیشتر ذخیره محمد عباس زاده بود، اما بعد از آمدن درخشان که عباس زاده دیگر بازی نکرد هم تبدیل به بازیکن فیکس نشد. در دربی دور برگشت در نیمه اول روی نیمکت نشست تا تیم با ترکیبی محتاطانه که خط حمله اش مرحوم هادی نوروزی و حمیدعلی عسگر بودند با باخت به رختکن برود، اما در نیمه دوم و از زمان حضورش در زمین تبدیل به ستاره بازی شد.

او کمی دیر به تیم ملی رفت، اما خیلی زود جایگاه ثابتش را به دست آورد به طوری که نلو وینگادا دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی در تمجید از این بازیکن گفت:" اینکه طارمی می‌خواهد به پورتو برود ما را شگفت زده نمی‌کند. وقتی او را در تمرین دیدم فهمیدم که او برای بازی در تیم‌های بزرگ ساخته شده است؛ کارلوس کی روش هم همین نظر را داشت.

مهمترین انتقال سال فوتبال ایران

او در ۲۸ سالگی و در اولین سال حضورش در لیگ پرتغال آقای گل مسابقات شد و حالا چمدانش را برای زندگی در پورتو بسته است تا در خط حمله اژد‌ها بازی کند. ویتوربایا دروازه بان مطرح تیم ملی پرتغال و یکی از اسطوره‌های پورتو، معاون ورزشی باشگاه است و امروز اعلام کرده که در انتظار حضور طارمی است.

سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو هم بار‌ها اعلام کرده که طارمی باید زودتر خودش را به تمرینات برساند تا از برنامه‌های تیم عقب نیفتد. هرچند به نظر می‌رسد طارمی امسال هم با خوش شانسی تمرینات پیش فصل کوتاه تری خواهد داشت. با این حال این نشان می‌دهد که او بازیکنی مهم در برنامه‌های پورتو در فصل آینده لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا است.

در اینکه نسبت به حضور طارمی در پورتو و موفقیتش اینهمه خوش بینی وجود دارد بیش از همه شخصیت ویژه‌ای است که دارد. او کمی اگر شانس داشت می‌توانست در جام جهانی دروازه پرتغال را باز کند و ایران را به دور بعدی ببرد، اما به نظر موضوع مهم این است که طارمی در آن لحظه فوق حساس و در آن شرایط سخت در آن نقطه حضور داشت؛ خب همیشه آدم بدشانسی نمی‌آورد و شاید این توپ‌ها در بازی‌های مهم لیگ قهرمانان به تور دروازه بچسبد.

منبع: ورزش 3


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: