کد خبر: ۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵
اچ‌تی‌سی نه تنها در پرچمدار جدید خود ابعاد صفحه‌نمایش را به میزان ۰.۲ اینچ نسبت به One M9 افزایش داده بلکه در HTC 10 شاهد افزایش تراکم پیکسل‌ها هم هستیم.

اچ‌تی‌سی به تازگی یکه سوارِ تازه نفسِ خود را رونمایی کرد،‌گوشی HTC 10 که قرار است نقش پیش‌قراوُل گوشی‌های این شرکت را در کارزار گوشی‌های همراهِ تراز اول ایفا کند، این گوشی امکانات چشم‌گیر زیادی دارد که در بین آنها به ده قابلیتی مهمی می‌پردازیم که بد نیست در جریان آنها باشید.

اچ‌تی‌سی از قدیمی‌های صنعت موبایل است و گوشی‌های این شرکت سالیان سال است که در بازار به فروش می‌روند، شوربختانه باید گفت پرچمداران این شرکت در یکی دو سال گذشته آن‌گونه که باید و شاید نتوانستند از جلو سایر رقبا برآیند. البته انصاف را نباید کنار گذاشت چرا که گوشی‌های اچ‌تی‌سی One M8 و One M9 محصولات تراز اولی بودند؛ اما باز هم نتوانستند دل هواداران گوشی‌های همراه هوشند درجه یک را به دست آورند.

اینجاست که اچ‌تی‌سی به نظرات کاربران خود احترام گذاشت و سعی کرد تا در HTC 10 هر چه در چنته دارد را رو کند. برای نمونه می‌توان به دوربین HTC 10 اشاره کرد که با امکانات فوق العاده خود قند در دل هواداران عکاسی با موبایل آب کرده است. به غیر از دوربین در طلایه دار جدید اچ‌تی‌سی شاهد امکانات چشم گیر دیگری هم هستیم که همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد بد نیست نگاهی اجمالی به این ویژگی‌ها داشته باشیم.

۱. صفحه‌نمایش با کیفیت Quad HD

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

اچ‌تی‌سی نه تنها در پرچمدار جدید خود ابعاد صفحه‌نمایش را به میزان ۰.۲ اینچ نسبت بهOne M9 افزایش داده بلکه در HTC 10 شاهد افزایش تراکم پیکسل‌ها هم هستیم. پرچمدار جدید اچ‌تی‌ از صفحه‌نمایشی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل برخوردار است، اگر طرفدار گوشی‌های تراز اول اچ‌تی‌سی هستید حتما می‌دانید که One M9 رزولوشنی برابر با فول‌اچ‌دی داشت. در کنار افزایش رزولوشن شاهد بهبود تراکم پیکسل‌ها نیز هستیم. این امر باعث شده تا تاچ صفحه‌نمایشHTC 10 نسبت به One M9 حدود ۵۰ درصد پاسخ‌دهی بهتری داشته باشد.

۲. ظرافت فوق‌العاده صفحه‌نمایش به قاب گوشی

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

نسبت ابعاد صفحه‌نمایش این گوشی به قاب آن ۷۱.۱۳ درصد است، اچ‌تی‌سی این ظرافت مثال زدنی را مدیون طراحی زیبای قاب HTC 10 است. ناگفته نماند که HTC 10 با ابعاد صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی خود هنوز با گوشی‌های تراز اول بازار از لحاظ نسبت صفحه‌نمایش‌ گوشی به بدنه فاصله دارد. اما باز هم بابت رعایت ظرافت در طراحی باید به طراحان خوش‌سلیقه اچ‌تی‌سی دست مریزاد گفت.

۳. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم باز

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

اچ‌تی‌سی در قسمت دوربینِ پرچمدار جدید خود طرحی نو درانداخته و این گوشی از لحاظ دوربین کاملا متفاوت شده است، دو سنسور آلترا پیکسل ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشت با پیکسل‌های um1.55 به همراه دیافراگم f/1.8، فناوری OIS و فوکوس لیزری خودکار،‌به همراه قابلیت عکس‌برداری با فرمت خام (RAW)، فیلم‌برداری با کیفیت 4K، فیلم‌برداری به صورت آهسته با کیفیت p720 و ویژگی‌های Pro Camera و hyperlapse تنها مواردی از امکانات چشم‌گیر دوربین HTC 10 هستند. این امکانات باعث می‌شود تا به راحتی به دوربین HTC 10نمره عالی داد. البته دوربین پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بدون شک پس از عرضه این محصول و بررسی دقیق‌تر، مطالب بیشتری را در این خصوص منتشر خواهیم کرد.

۴. قدرت بالا در عکس سلفی

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

اچ‌تی‌سی حسابی دستی به دوربین سلفی HTC 10 کشیده است. این دوربین به سنسور واید با دیافراگم f/1.8 مجهز است که پیکسل‌های آن um1.34 هستند، در این دوربین شاهد فناوری OIS برای ثبات هرچه بیشتر عکس‌های سلفی نیز هستیم.

۵. سخت‌افزار قوی و قدرتمند

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

از قدیم گفته‌اند آنچه که عیان است که حاجت به بیان است، این مثل در خصوص سخت‌افزارHTC 10 صدق می‌کند و شاید لازم نباشد زیاد به سخت‌افزار قدرتمند به کار گرفته شده درHTC 10 اشاره کنیم؛ اما باز هم بد نیست بدانید در قلب این گوشی چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ جای گرفته است، این چیپست قدرتمند را ۴ گیگابایت رم همراهی می‌کند. اگر از هواداران گوشی‌های همراهِ پرچمدار هستید، حتما به خوبی می‌دانید که گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج سامسونگ و جی ۵ ال‌جی نیز به همچین سخت‌افزاری مجهز هستند، با این حساب باید گفت HTC 10 از لحاظ قدرت سخت‌افزاری باجی به رقبای تازه نفس خود نمی‌دهد.

۶. فناوری صدای بوم‌ساند

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

شوربختانه باید گفت صدای بوم‌ساند HTC 10 دیگر مانند آنچه در اچ‌تی‌سی سراغ داشتیم نیست؛ اما باز هم نباید این ویژگی را در HTC 10 دست کم گرفت. اچ‌تی‌سی در تبلیغات پیش از رونمایی پرچمدار جدید خود نیز حسابی در خصوص کیفیت صدای بوم‌ساند در این محصول سخن به میان آورد. دو اسپیکر در این گوشی تعبیه شده است که هر دو به آمپلی‌فایرهای جداگانه‌ای مجهز هستند در این گوشی فناوری DAC نیز لحظ شده است تا عملکرد بسیار بالایی را در خصوص صدای بوم‌ساند HTC 10 شاهد باشیم.

۷. باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری با فناوری شارژ سریع ۳.۰

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

این گوشی باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دارد که این میزان باتری کاملا برای تامین انرژی HTC 10مناسب به نظر می‌رسد. جالب اینجاست که در کنار این باتری، پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی به چیپستی مجهز است که مصرف باتری این گوشی را بهینه می‌کند. از طرف دیگر فناوری شارژ سریع نسخه ۳.۰ نیز باعث شده تا باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی تنها در عرض نیم ساعت حدود ۵۰ درصد شارژ شود.

۸. رابط کاربری Sense 8 UI

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

رابط کاربری HTC 10 دست خوش تغییرات زیادی شده است. این تغییرات در Sense 8 UIباعث شده تا شخصی سازی‌های زیادی را بتوان در صفحه‌نمایش گوشی، شیوه باز کردن اپلیکیشن‌ها و حذف آنها انجام داد.

۹. استفاده از درگاه USB نوع C

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

می‌توان گفت به خدمت گرفتن USB نوع C را نشان از آینده نگری اچ‌تی‌سی در HTC 10دانست. البته لازم به ذکر است که خبری از پورت‌ میکرو‌ USB در این گوشی نیست، اما جای نگرانی نیست چرا که روز به روز شاهد افزایش محبوبیت درگاه USB نوع C هستیم و همان‌گونه که اشاره کردیم این امر حکایت از آینده نگری ا‌چ‌تی‌سی دارد.

۱۰ . سنسور تشخیص اثر انگشت

ده قابلیت از مهمترین قابلیت‌های جدید HTC 10

اچ‌تی‌سی مدعی است سنسور تشخیص اثر انگشت HTC 10 که در دکمه Home این گوشی تعبیه شده در زمانی حدود ۰.۲ ثانیه قفل این گوشی را باز می‌کند. بد نیست بدانید این سرعت مثال‌زدنی است چرا که گوشی‌های رقیب HTC 10 مانند نکسوس 6P، گلکسی اس ۷ جی ۵ ال‌جی و حتی آیفون 6s نیز قادر نیستند با این سرعت قفل گوشی را باز کنند. اچ‌تی‌سی مدعی است که سنسور تشخیص اثر انگشت تعبیه شده در HTC 10 تطبیق پذیر است و با این حساب پس از چند بار می‌تواند با سرعت بیشتری اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد. البته این ادعای اچ‌تی‌سی در خصوص سرعت باز کردن قفل گوشی، توسط اسکن اثر انگشت را باید از نزدیک امتحان کرد.

منبع: فارنت


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: