کد خبر: ۲۲۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
رییس جمهور گفت:مقام معظم رهبری در جلسه اخیر نکته مهمی فرمودند و گفتند که دولت به مردم هم بگوید که چه کار کرده است و هم بگوید که هم چه کار می خواسته انجام دهد و چرا انجام نداده است.
قلم‌نیوز: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر (سه‌شنبه) در بخشی از نشست خود با اهالی رسانه به مناسبت هفته دولت در پاسخ به پرسش نماینده روزنامه همشهری درباره کاهش گفت‌گوهای مستقیم روحانی با مردم و خبرنگاران به ویژه در ماه‌های اخیر، با تاکید بر اینکه من و سایر دولتمردان هرچه بتوانیم با مردم صریح صحبت و نقطه نظرات خود را برای مردم بیان کنیم چراکه حتما می‌تواند مفید باشد، اظهار کرد: طی چندماه اخیر به دلیل اینکه جلسات بیشتری دارم و صحبت‌های بیشتری می کنم فکر می کردم که این صحبت‌ها مقداری جایگزین نشست خبری و گفت‌وگوی مستقیم با مردم شده است اما بالاخره هر گلی بویی دارد و حتماً جلسه گذاشتن با مطبوعات و گفت‌وگو با مردم و درباره موضوعات مختلف حرف زدن می‌تواند مفید باشد و مردم اطلاعات بیشتری پیدا میکنند و در جریان امور قرار میگیرند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر نکته مهمی فرمودند و گفتند که دولت به مردم هم بگوید که چه کار کرده است و هم بگوید که هم چه کار می خواسته انجام دهد و چرا انجام نداده است؛ حتی ایشان فرمود دولت مشکل را بیان کند که این اجازه‌ای مهم برای ما بود که هرجا که نتوانستیم کاری انجام دهیم، دلیل آن را برای مردم توضیح دهیم؛ خیلی مهم است به جای اینکه مردم فکر کنند برای دولت موضوعی مهم نیست و نمیخواهد مشکلات را حل کند یا به دولت تهمت هایی بزنند، مردم بدانند که دولت خواسته و تلاشش را کرده است.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم رئیس جمهوری را انتخاب کردند تا او خادم آنها باشد و او نیز باید به مردم توضیح دهد. امیدوارم در آینده از فرصت گفت‌وگو با مردم بیشتر استفاده کنیم.

رییس جمهور در پاسخ به پرسش مدیرمسئول روزنامه شرق مبنی بر اینکه چه راهکاری برای شرایط سخت اقتصادی مردم وجود دارد، گفت: حتماً همینطور است که زندگی مردم در شرایط مطلوبی نیست و از لحاظ مادی حتماً مردم می‌خواستند که زندگی راحت‌تری داشته باشند و مردم اطمینان داشته باشند. اما اینکه چرا این چنین شده، روشن است.

وی یادآور شد: از این ۴۲ سال ما ۸ سال را جنگیدیم و ۱۲ سالی را در تحریم بودیم و الان در سخت‌ترین شرایط آن قرار داریم. اینکه گفته شود می‌شد کاری کرد که جنگ نشود یا زودتر تمام شود و اینکه تحریم نباشد یا زودتر تمام شود این بحث دیگری است.

روحانی تاکید کرد: اما این دولت لااقل یکبار تمام تحریم‌ها را شکست. از سال ۹۳ تا ۹۶ وضعیت اقتصادی و روحیه و نشاط مردم را ببینید و این سه سال اخیر را با این مشکلات عظیم را هم ببینید که کوشیدند ما را بر زمین بزنند و نتوانستند.

رییس جمهور گفت: پای چپ و راست برجام را هم شکستند و این برجام با عصا در برابر ترامپ و آمریکا ایستاده و در همین شرایط چندبار از لحاظ سیاسی ترامپ و آمریکا را شکست داده است و در تلاش اخیر او علیه ایران هم احتمال بالایی می‌دهیم که شکست بخورد.

وی ادامه داد: اما رسانه‌ها در کنار نقد دولت که درست است و باید انجام دهید، کارهای دولت را هم برای مردم توضیح دهند. البته که اگر مردم آن‌ها را هم بشنوند می‌گویند ما بهتر از این می‌خواستیم و درست است و حق‌شان است اما گاهی هم انتظارات از دولت‌های زمان انتخابات  آنقدر بالا می‌رود که در نهایت و پایان یک دولت به نظر می‌رسد هیچ کاری نکرده است.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: