کد خبر: ۲۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
گزارش بورس امروز 4 شهریور 99
در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بروس با رشدی ۲٫۵ درصدی و قرار گرفتن در سطح یک میلیون و ۶۵۰ هزارتایی به کار خود خاتمه داد.
 قلم‌نیوز:در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس با رشدی ۴۰ هزار واحدی (۲.۵ درصدی) پس از ۴ روز مجددا در مدار صعود قرار گرفت. البته افت ۳۶۶ واحدی شاخص کل هم‌وزن حاکی از آن بود که کلیت بازار سهام جو مثبت را تجربه نکرده است.

در پایان معاملات امروز سه نماد فارس، فولاد و فملی به ترتیب با ۴۶۰۰، ۴۵۲۲ و ۳۷۳۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. این در حالی بود که در معاملات فرابورس نیز نماد‌های کگهر، صبا و بپاس تاثیرگذارترین نماد‌های فرابورس بودند.

در معاملات امروز یک میلیون و ۷۵۷ هزار معامله در بورس انجام شد که طی آن ۹ میلیارد و ۱۵۱ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان داد و ستد شد. ارزش معاملات امروز فرابورس نیز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان بود.

معاملات امروز بازار سهم اگر چه با روندی متعادل از نظر صف فروش و خرید در نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز آغاز شد، اما رفته رفته جو حاکم بر اکثر نماد‌های بزرگ مثبت شد و معاملات مثبت پالایشی‌ها و فلزات اساسی به دیگر گروه‌های صنعت سرایت کرد تا در نهایت کلیت بازار به خصوص در نماد‌های بزرگ رنگ سبز به خود بگیرد.

وعده حمایت مجدد حقوقی‌ها در بازار امروز موجب شد تا کمی از بی‌اعتمادی موجود در بازار کاسته شود و کد‌های حقیقی مجددا میزان خرید خود را به بالای ۸۰ درصد برسانند.

در میان گروه‌های مختلف صنعت، گروه‌های خودرو، سیمان و چندرشته‌ای به ترتیب با ۲۸، ۱۳ و ۱۰ هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. نماد‌های سیتا، شستا و خودرو نیز بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.

رشد ۲.۶ درصدی شاخص کل بورس در حالی رخ داد که در چهار روز گذشته شاخص کل بورس با رشد منفی مواجه شده بود و افت شاخص در دو هفته اخیر بیش از ۲۰ درصد به ثبت رسیده بود.

منبع:تجارت نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: