کد خبر: ۲۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
دکتر محمد پدرام، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و فوق تخصص خون و سرطان کودکان، در اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
قلم‌نیوز:دکتر فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز طی پیامی درگذشت استاد پیشکسوت و چهره ماندگار علوم پزشکی کشور، دکتر محمد پدرام را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

"انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت همکار ارجمند دکتر محمد پدرام، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و استاد پیشکسوت دانشگاه موجب اندوه فراوان اینجانب و جامعه پزشکی استان شد، این مصیبت را به خانواده محترم و داغدارشان، همکاران آن مرحوم و جامعه پزشکی تسلیت عرض می‌نمایم و علو درجات الهی را برای ایشان مسئلت دارم.

دکتر محمد پدرام، چهره ماندگار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و استان خوزستان، به عنوان یکی از جهادگران سلامت در مهمترین مراکز درمانی پشت جبهه نبرد طی ۸ سال جنگ تحمیلی ضمن دفاع از خاک وطن، سال‌ها در بیمارستان‌های گلستان و شفای اهواز به درمان بیماران و آموزش نیروهای متخصص پرداخت و در سال ۱۳۵۹ که همزمان با آغاز تجاوز بعثی‌ها، سِمت رئیس بیمارستان گلستان را برعهده داشت، در راستای تامین امنیت جان بسیاری از رزمندگان مجروح، بیماران عادی و کارکنان از مقام معظم رهبری درخواست رسیدگی ویژه داشت، که چندی بعد، مقام معظم رهبری، پس از بررسی موضوع در نامه‌ای، دستور فوری صادر فرمودند که مضمون آن چنین بود:

"بسم ا... الرحمن الرحیم - بدینوسیله به جناب آقای دکتر پدرام، ریاست بیمارستان گلستان اجازه داده می‌شود که بیماران و کلیه وسائل گران قیمت و مهم بیمارستان را به محل امنی برده و در آنجا مرکز درمانی ایجاد کنند و در این خصوص تمام قوا باید با ایشان همکاری نمایند."

خدمات ارزشمند این استاد نامدار قابل تقدیر است و بدون شک مردم این استان هرگز خدمات او را فراموش نخواهند کرد.

روحشان قرین رحمت الهی...

دکتر فرهاد ابول نژادیان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز"

همچنین حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدمحسن شفیعی رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در پیامی درگذشت این استاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز را تسلیت گفت.

در پیام حجت الاسلام و المسلمین شفیعی آمده است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم

وزشمار خرد هزاران بیش

با تاسف و تاثر از درگذشت سوگ‌آفرین و جان‌سوز استاد فرزانه و دلسوز دانشگاه پرافتخار علوم پزشکی اهواز جناب آقای دکتر محمد پدرام رضوان الله تعالی علیه اطلاع یافتم.

همه بزرگوارانی که با آن جان بی‌قرار و انسان خدمتگزار آشنا بوده‌اند می‌دانند که دامنه خدمات ایشان در ابعاد مختلف ارزشمند و ستودنی است و نام وی در دفتر پرافتخار دفاع مقدس نیز درخشنده است.

از درگاه الهی برای آن فقید سعید غفران و رضوان و برای خانواده محترم‌شان شکیبایی و اجر فراوان و برای جامعه پزشکی سربلندی بیشتر و تربیت عالمانی چنین متعهد و خوشنام را مسالت می‌کنم.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: