کد خبر: ۲۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.
قلم‌نیوز: دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۸۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۳۰۹ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۸۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ادامه داد: تا کنون سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۱۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین درباره استانهای در وضعیت هشدار گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی در توضیح وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان شاهد خیز نسبتا متوسط بیماری در اسفند سال گذشته و فروردین سال جاری بود. از اواخر فروردین ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان روند نزولی گرفت و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه یافت، اما در خرداد ماه همسو با بسیاری از استانها نمودار مجددا شیب صعودی به خود گرفت؛ به طوری که نیمه تیر ماه به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید. علیرغم آنکه در مردادماه تعداد موارد ابتلا و بستری تا حدی روند کاهشی به خود گرفته، ولی وضعیت بیماری در اغلب شهرستانها حساس، شکننده و بسیار نگران کننده است و در هفته گذشته چهار شهرستان این استان نیز در وضعیت قرمز درآمد.

لاری گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، میانگین رعایت پروتکلهای بهداشتی در این استان 84.3 درصد است که بیشترین میزان رعایت مربوط به داروخانه ها و دفاتر پیشخوان و کمترین میزان در پاساژها و مراکز خرید استان گزارش شده است. میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانکها 96 درصد و میزان استفاده از ماسک توسط شاغلین صنوف و صنایع 87 درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در وسایل حمل و نقل عمومی 77 درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از مهمترین اقدامات همکاران ما یعنی کادر بهداشتی می توان به انجام سه مرحله غربالگری بیماری، راه اندازی مراکز 16 و 24 ساعته بیماری کووید 19 و انجام غربالگری در سطح عشایر و آموزش آنها اشاره کرد. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکلها و استفاده جدی تر از ماسک توسط مردم این استان، شاهد خروج شهرستانهای این استان از وضعیت قرمز بیماری باشیم.

وی گفت: مهمترین راه برون رفت از وضعیت موجود بیماری در کشور، تقویت عزم و اراده ما در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دستها، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک است و امیدواریم با رعایت این اصول شاهد قطع زنجیره کرونا در کشور باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد که با کمک و همراهی عاشقان امام حسین (ع) در برگزاری مجالس مطابق با دستورالعمل مصوب ابلاغی ستاد ملی کرونا، محرمی آمیخته با شور و شعور حسینی در اقصی نقاط کشور عزیزمان برپا شود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: