کد خبر: ۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
استاندار تهران:
استاندار تهران اعلام کرد که نظر نهایی درباره افزایش نرخ کریه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس در شورای حل اختلاف اعلام شده است.
نظر نهایی درباره افزایش نرخ کرایه‌ها اعلام شده است

سیدحسین هاشمی در حاشیه جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که عصر امروز با حضور تعدادی از فعالان بخش خصوصی در استانداری تهران برگزار شد، به تشریح جزئیات این جلسه پرداخت و گفت: از سال گذشته چنین جلساتی را برگزار می‌کردیم. پیش از جلسه کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و با بانک‌ها، بیمه‌ و ... نیز صحبت‌های لازم انجام می‌شد تا با یکدیگر به یک جمع‌بندی برای رفع موانع تولید برسیم.

وی با بیان اینکه مصوبات این جلسه باید اجرا شود، اظهار کرد: خوشبختانه جلسه‌ای که امروز برگزار شد نشانگر این بود که رضایت دوستان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

استاندار تهران ادامه داد: در سال گذشته 555 واحد تولیدی خواستار حضور در این جلسه بودند و 720 مصوبه نیز داشتیم که 395 مورد آن اجرایی شد.

به گفته هاشمی، 41 درصد مسائل مربوط به بانک‌ها، 26 درصد مربوط به بیمه‌ها و 23 درصد نیز مربوط به امور مالیاتی بود که با همکاری استانداری مشکل حل گردید.

تلاش دولت برای افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی
وی با اشاره به ظرفیت خالی واحدهای تولیدی، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که ظرفیت خالی واحدهایی که با 30 یا 40 درصد توان‌شان کار می‌کنند افزایش داده وبه وضعیت مطلوب که بیش از 80 درصد است، برسانیم که در همین راستا باید اولویت‌بندی‌ها و راهکارهای رسیدن به وضعیت مطلوب مشخص شده و ما نیز کمک می‌کنیم که مشکل اینها حل شود.

استاندار تهران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با افزایش ظرفیت این واحدها چه تعداد فرصت شغلی جدید در تهران ایجاد می‌شود؟ گفت: این واحدها جزء واحدهایی هستند که سرمایه‌گذاری برای ایجادشان انجام شده و باید ظرفیت‌شان افزایش پیدا کند از این رو طبق برآوردهایی که ما داشتیم از میان 17 هزار واحد صنعتی که داریم اگر فرض بگیریم که 50 درصد مشکل داشته و هر کدام نیز افزایشی 10 تا 15 درصدی در ظرفیت خود داشته باشند می‌توانیم به رقم بالایی در این خصوص دست پیدا کنیم.

به گفته هاشمی، سیاست دولت نیز در سال جاری رساندن واحدهایی با ظرفیت خالی به ظرفیت مطلوب است. واحدهایی در حوزه صنایع غذایی، صنایع هایتک و ...

وی در بخش دیگری از سخنانش به نوسازی برخی از صنایع نیز اشاره کرد و گفت: برخی از صنایع ما بیش از 20 تا 25 سال عمر دارند که باید نوسازی شود.

ایجاد 12 هزار هکتار شهرک صنعتی جدید
استاندار تهران با بیان اینکه 12 هزار هکتار شهرک صنعتی جدید پیش‌بینی شده است، گفت: مصوب کردیم که ‌این صنایع به این شهرک‌ها منتقل شود. در آنجا امکانات و شرایط بهتری برای فعالیت وجود دارد.

هاشمی با اشاره به زمان برگزاری این جلسات و جلسات مشابه آن نیز گفت: جلسه اقتصاد مقاومتی در استانداری هر دو هفته در روز پنجشنبه برگزار می‌شود. این جلسات نیز هر یک ماه برگزار خواهد شد و البته ما چندین جلسه مشابه دیگر نیز داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره سرانجام اختلاف بین فرمانداری تهران و شورای شهر برای افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو، اظهار کرد: پس از اختلاف به وجود آمده موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع شده و تصمیم‌گیری به این شورا محول شد که نظر قطعی در این خصوص اعلام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: