کد خبر: ۲۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
مجری: از قیمت‌ها خبر دارید؟/نوبخت: خیر
کاملا روشن است که وضعیت اقتصاد کشور نابه‌سامان وبیمار است به طوری که هر روز شاهد افزایش قیمت کالاها به طرز عجیبی هستیم به خصوص کالاهای اساسی. موضوعی که مردم را در تنگنا قرار داده و مشکلات فراوانی را برای آنها به وجود آورده است.
قلم‌نیوز: اما مشکل ودرد اینجاست که یک مسئول به جای پاسخگویی در برابر چرایی این همه گرانی، از افزایش قیمت کالاها اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و این گونه نمک به زخم مردم می‌پاشد.

ماجرا از این قرار است که المیرا شریفی مقدم مجری برنامه شبکه خبر از مهمان برنامه خود یعنی محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌پرسد:« آقای نوبخت اجازه می‌دهید که در مورد قیمت چند کالای اساسی از شما سوال بپرسم؟» که نوبخت در پاسخ می‌گوید:«خیر» البته این کلمه خیر بدان معناست که او از قیمت کالاهای اساسی گویا بی‌اطلاع است چرا که در ادامه می‌گوید:« همسرم خریدها را می‌کند و غر هم می‌زند».

واکنش کاربران

اما این اظهار بی‌اطلاعی نوبخت این شائبه را به وجود می‌آورد که برخی از مسئولان نسبت به مردم بی‌تفاوت هستند و هر از گاهی فقط برای آرام کردن آنها وعده و وعیدهای بی‌سرانجام می‌دهند.

از سوی دیگر این مسئله توانایی آنها در حل مشکلات کشور را زیر سوال برده است. از همین رو این گفتگوی کوتاه عصبانیت کاربران شبکه‌های اجتماعی را بر انگیخته و واکنش‌های آنها را در پی داشته است.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «نوبخت اگر قیمت‌ها را می‌دانست و شاید هم بداند و خود را به خواب بزند الان این وضع مردم نبود.»

دیگری نوشت:« درد اساسی این مملکت همین است. وقتی قیمت‌ها مشکلی برای جیب امثال نوبخت و باقی کابینه ایجاد نمی‌کنه اصلا افزایش را حس نمی‌کنند!»

کاربر دیگری اینطور می‌نویسد:« سبک جدید پاسخگویی مجری شبکه خبر: اجازه هست قیمت چند تا کالای اساسی رو ازتون بپرسم؟ نوبخت:«خیر» به همین راحتی نسبت به مردم و مشکلاتشون بی‌تفاوت هستند»

فرد دیگری گفته است:« واقعا مشخصه همچین مسئولی خبر از کف جامعه نداره» کاربران دیگر نوشته اند:« نوبخت می‌گوید: قیمت کالاهای اساسی را از من نپرسید چون خانومم خرید می‌کنه زنگنه هم می‌گه: دیگه وزیر نفت نمیشم، می‌خوام زندگی کنم صبح شما اهالی توییتر هم بخیر، امیدوارم مثل نوبخت از قیمت‌ها خبر نداشته باشید و برخلاف زنگنه بتوانید زندگی کنید»، «خیری که اون گفت، بیشتر حالت ِ ترس و دستور بود تا اینکه خانمش خرید‌ها رو انجام بده»، «صراحتا می‌گوید از قیمت کالاهای اساسی بی‌خبرم! »، «بعد توقع داریم مشکلات مردم رو‌حل کنند»، «من گمان نمی‌کنم حتی همسرشان و یا فرزندانشان هم از قیمتها خبری داشته باشند!»،

«مسئول بی‌اطلاع.آقای نوبخت از قیمت اقلام ضروری مردم بی‌اطلاعه کسی که بودجه رو با نفت ۵۰دلاری و فروش یک‌میلیون بشکه در روز میبنده در صورتی که اون زمان حدود ۳۰۰هزار بشکه با قیمت ۳۰دلار می‌فروختیم، بایدم از قیمت‌ها بی‌اطلاع باشه»، «آقای باقر نوبخت از قیمت کالاهای اساسی خبر نداره، میگه خانومم میره خرید، بعد توقع دارید از اصول علم اقتصاد چیزی بدونه؟»، «چرا،خیر؟! شما مگر رئیس سازمان برنامه و بودجه مملکت نیستی؟!»،

«دولت قدیم بقال سر کوچه‌شون ارزون می‌فروخت، دولت جدید هم خانم شون خرید می‌کنه، غر هم می‌زنه البته!»، «نوبخت گفته از قیمت‌ها خبر ندارم همسرم خرید می‌کند. آقای نوبخت خرید نمی‌کنید گزارش‌ها را هم نمی‌خوانید؟

وای به حال مردمی که شما مسئول سازمان برنامه وبودجه آن هستید.»، «نوبخت در یک کلمه «خیر» در پاسخ به سوال مجری که قیمت برخی از کالاهای اساسی را بپرسم؟

فاصله طبقاتی وحشتناک میان حاکمیت و مردم ایران را به خوبی به تصویر می‌کشد»، « همینه دیگه که مردم انقدر تو مشکلاتشون غرق هستند و این مسئولان بی‌اطلاع از همه‌جا»، « اگر دلتان به حال مردم می‌سوخت ومی دانستید که در این اوضاع و احوال چه شرایطی دارند انقدر راحت در مقابل دوربین اظهار بی‌اطلاعی نمی‌کردید و ما را اینطوری عصبانی نمی‌کردید»، « مگر می‌شود که شما از قیمت کالاها بی‌خبر باشید با این حرف‌هایتان نمک به زخممان نپاشید»

منبع: افتاب یزد
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: