کد خبر: ۲۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
جزئیات دستور به پمپئو برای فعال کردن سازوکار بازگشت تحریم‌های ایران
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفت که به «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور گفته که به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کند آمریکا با سازوکار بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به پیش می‌رود.
قلم‌نیوز: وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد مدعی شد که این اقدام غیرمعمول نیست.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد: «ایران دیگر پول زیادی ندارد تا به حمایت از تروریست‌ها بپردازد و این برای آنها اسان نیست.دولت من اجازه نخواهد داد که شرایط هسته‌ای ایران ادامه یابد. ایران هرگز یک سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.»

ترامپ بار دیگر در این کنفرانس خبری مدعی شد در صورتی که در انتخابات پیروز شود ایران طی یک ماه از آمریکا خواهد خواست تا به توافق برسد.

وی اضافه کرد: «با وجود توافق هسته‌ای ایران، امکان رسیدن به توافق صلح در منطقه وجود ندارد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این کنفرانس خبری به توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «کشورهایی که شما حتی نمی‌توانید باور کنید می‌خواهند که وارد توافق (با رژیم صهیونیستی) شوند.»

ترامپ همچنین تاکید کرد که انتظار دارد تا عربستان سعودی نیز به توافق سازش با رژیم صهیونیستی بپیوندد.

وی در ادامه به سفر «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به واشنگتن نیز اشاره کرد. ترامپ درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق گفت: «ما نباید در عراق حضور پیدا می‌کردیم و به طور کلی حضور ما آنجا و در خاورمیانه اشتباهی در تاریخ ما به شمار می‌آید.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: «۱۹ سال در خاورمیانه همانند نیروی پلیس عمل کردیم و الان خود این کشورها باید امنیت خودشان را تامین کنند.»

منبع: فارس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: