کد خبر: ۲۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
معاون سازمان اوقاف:
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با هدف جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ و نیز کنترل هر چه بیشتر این بیماری، پذیرایی و ارائه هرگونه اطعام در هیات‌های عزادار در ایام محرم و صفر ممنوع است.
قلم‌نیوز: غلامرضا عادل روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه اوقاف و امور خیریه ایرنا با بیان اینکه اکنون حدود ۹۰ هزار هیئت ثبت شده مذهبی در کشور فعال است، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کنترل هرچه بیشتر این بیماری مهلک مردم می توانند بجای طبخ و توزیع غذا که در حال حاضر امکان هر گونه گسترش بیماری را به دنبال دارد، نذورات طبخ غذایی خود را تغییر داده و بجای آن مواد بهداشتی، ضدعفونی، ماسک و غیره در بین عزاداران توزیع کنند.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف در نظر دارد علاوه بر حمایت همه ساله خود از هیات های مذهبی، امسال سه میلیون ماسک در اختیار خادمین یکهزار هیات شاخص توزیع کند، تصریح کرد: از دیگر برنامه های اوقاف علاوه بر حمایت های گذشته خود از نیازمندان، بسته های ارازاق عمومی را نیز به این عزیزان ارائه کند.

 معاون سازمان اوقاف با توجه به شرایط خاص کنونی توزیع مواد بهداشتی و غیره در بین عزاداران ایام محرم، را امری خداپسندانه و ضروری عنوان کرد و افزود: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکید سازمان اوقاف و امور خیریه هیات های مذهبی باید مراسمات عزاداری را در فضاهای باز برگزار کنند تا خدای ناکرده موجبات گسترش بیماری ویروس کرونا فراهم نشود.

عادل با تاکید بر جابجایی ارائه مواد بهداشتی و ضد عفونی بجای طبخ و توزیع اطعام اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص کنونی، مجتهدان و فقها نیز این اجازه را می دهند که اگر کسی برای نذری خاصی نیت کرده اما از لحاظ شرعی و غیره در حال حاضر امکان آن وجود ندارد آن را جابجا کرده و ضرورت موجود را به انجام برساند.

معاون سازمان اوقاف گفت: البته در این میان با توجه به اینکه کادر درمانی ما در شرایط کنونی نمی توانند از آیین های مذهبی به صورت کامل بهره مند شوند قرار است در برخی مکان ها آنهم با کنترل شدید و به صورت محدود با نیت نذر سیدالشهدا (ع) طبخ غذا صورت گرفته و به عنوان تبرک در اختیار این عزیزان جان برکف قرار گیرد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: