کد خبر: ۲۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
اصلاح‌طلبان هنوز به‌طور جدی وارد مصادیق انتخاباتی نشده‌اند
علی صوفی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به پرسشی در مورد فعالیت انتخاباتی اصولگرایان و سردرگمی اصلاح‌طلبان در این فضا تاکید کرده که تکلیف اصلاح‌طلبان یک هفته آخر مشخص می‌شود.
قلم‌نیوز:«تکلیف اصلاح‌طلبان یک هفته پیش از انتخابات مشخص می‌شود» علی صوفی، عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به پرسشی در مورد فعالیت انتخاباتی اصولگرایان و سردرگمی اصلاح‌طلبان در این فضا تاکید کرده که تکلیف اصلاح‌طلبان یک هفته آخر مشخص می‌شود.

او معتقد است که رد صلاحیت‌های تاریخی که در مورد اصلاح‌طلبان رخ داده، باعث می‌شود که اصولگرایان به راحتی فعالیت انتخاباتی داشته ‌باشند و بر این اساس به خبرگزاری برنا گفته که «این چالش بزرگ را داریم و دست‌مان باز نیست؛ در واقع فرصتی که اصولگرایان در انتخابات دارند در اختیار ما نیست. امکانش هست که از ۱۰۰ کاندیدای اصولگرا یک نفر رد صلاحیت شود اما در مورد ما این‌طور نیست. ما اگر ۱۰ کاندیدا داشته باشیم، احتمال اینکه ۹ نفرشان را رد کنند، قطعی است.»

او در این مصاحبه در مورد کاندیداتوری برخی چهره‌های اصلاح‌طلب نیز اظهارنظر کرده و برای مثال درباره عبدالله نوری گفته که چون محکومیت داشته احتمالا به ‌دلایل سیاسی و امنیتی رد صلاحیت می‌شود. موضوعی که صوفی در مورد عبدالله نوری مطرح می‌کند درباره اغلب کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلب هم صادق است؛ چراکه به هر حال اغلب چهره‌های برجسته این جریان سیاسی پس از انتخابات ۸۸ با محکومیت و مجازات مواجه بوده‌اند. از همین‌رو کار برای انتخاب کاندیدای اصلاح‌طلب مورد تایید مردم آسان نیست. در چنین شرایطی احتمالا اگر اصلاح‌طلبان بخواهند به هر قیمتی در انتخابات حضور داشته ‌باشند باید از کاندیداهای اصولگرا حمایت کنند.

 میان گزینه‌های اصلاح‌طلب که اتفاقا احتمال تایید صلاحیت او بسیار است، محمدرضا عارف چهره‌ای شاخص است. اگرچه او از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استعفا کرده و بسیاری از اصلاح‌طلبان نسبت به عملکرد ۴ ساله او در قامت رییس فراکسیون امید و البته به مدیریتش در شعسا انتقادات جدی وارد می‌دانند اما به نظر می‌رسد که برخی با حضور او به عنوان گزینه اصلاح‌طلبان موافق هستند .

حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برخورد با عارف را غیرمنصفانه تلقی کرده و به نامه‌نیوز گفته که «اصلاح‌طلبان از ۵ انتخابات اخیر ۴ مورد- انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ و ۹۶، انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تهران و انتخابات شوراهای شهر و روستا- را قاطعانه بردند. حالا در انتخابات مجلس یازدهم توفیق پیدا نکردند. تقلیل این عدم‌ توفیق به شورای عالی سیاستگذاری و غیرمنصفانه‌تر از آن تقلیل این عدم توفیق به عملکرد آقای عارف رنگ و بوی نظرات شخصی دارد.» رسولی گفته که «مربی هیچ تیمی پس از ۴ برد مطلق و یک باخت نزد وجدان با انصاف افکار عمومی مورد نکوهش قرار نمی‌گیرد.»

به هر روی عارف نیز یکی از گزینه‌های مطرح شده برای نامزدی در انتخابات آتی است که موافقان و مخالفانی دارد و البته ممکن است که شرایط اصلاح‌طلبان و تصمیم‌گیری‌های دقیقه نودی آنها که ناشی از مراحل احراز صلاحیت است، آنان را برای اجماع در مورد عارف به عنوان گزینه مورد تایید حاکمیت قانع کند.

منبع: اعتماد

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: