کد خبر: ۲۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
رییس سازمان غذا و دارو نسبت به تهیه "رمدسیویر" از مبادی غیررسمی هشدار داد و از توزیع بیمارستانی رمدسیویر ایرانی در هفته جاری خبر داد.
قلم‌نیوز: دکتر محمدرضا شانه ساز در نشستی ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره دارو و درمان کرونا، ضمن تاکید بر اینکه همچنان دارو و درمان مستقیمی برای این بیماری در دنیا شناخته نشده، گفت:، اما دارو‌هایی که می‌توانند در درمان این بیماری موثر باشند در کشور ما نیز عرضه شده؛ انواع دارو‌های ضد ویروسی و ضد التهاب موثر در این بیماری در کشور ما نیز تولید شده و در دسترس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مواد اولیه بسیاری از این اقلام یا در کشور تولید می‌شود و یا شرکت‌های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند که می‌توانند آن‌ها را تولید کنند. پرونده‌های این موارد در سازمان غذا و دارو دریافت شده و جهت ارایه مجوز در حال بررسی است.

رییس سازمان غذا و دارو درباره داروی رمدسیویر گفت: به محض اینکه این دارو وارد فهرست رسمی دارویی کشور شد و اجازه یافتیم وارد بازار کنیم، از فاز واردات در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفت. تاکید آن است که این دارو فقط در بیمارستان و توسط کادر پزشکی مخصوصی که تعریف شده، تجویز می‌شود.

وی تاکید کرد: به تجویز‌های خارج از بیمارستان و همچنین عرضه خارج بیمارستانی رمدسیویر به هیچ وجه اعتماد نکنید. در هفته‌های گذشته انواع وارداتی این و در این هفته (هفته جاری) تولید داخل را به وفور در اختیار بیمارستان‌هایی که مبتلایان کرونا را پذیرش می‌کنند و البته با قیمت‌های متعادل و رسمی، قرار خواهیم داد.

شانه ساز با اشاره به ارقام بسیار بالای عرضه رمدسیویر از مبادی غیررسمی، گفت: در نمونه‌های گرفته شده از رمدسیویر‌هایی که از مبادی غیررسمی عرضه می‌شوند، در اغلب موارد اصلا داروی رمدسیویر نبوده که بخواهد قیمت گزاف داشته باشد. متاسفیم علیرغم تذکر فراوان سازمان غذا و دارو همچنان، اما سایت‌ها و افراد سودجو مشغول سودجویی از خانواده و اطرافیان بیماران هستند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: رمدسیویر در کشور تولید می‌شود و از این هفته به وفور در اختیار دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های پذیرش کننده بیماران کرونا قرار خواهد گرفت.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: