کد خبر: ۲۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
برای ماه‌ محرم و کنکور دقیقاً پروتکل‌ها را رعایت کنیم
رئیس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ممکن است واکسن کرونا ساخته شود ولی ممکن است دوباره به شکل دیگری ظهور و بروز داشته باشد، بنابراین ما باید برنامه ریزی بلندمدت‌تری در نظر بگیریم.
قلم‌نیوز: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها روند نزولی را آغاز کرده است. برخی از استان‌ها مثل خوزستان و کردستان و آذربایجان غربی خوب عمل کردند و روند بیماری نزولی شده که این خوشحال کننده است. امیدوارم استان‌های دیگر هم این روند را داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از موج اول بیماری کرونا که بیشتر در ماه اسفند سال گذشته و فروردین امسال بود مردم ما احساس کردند این بیماری جدی است اما برخی فکر کردند زمان آن بسیار کوتاه است، اما مردم در موج دوم متوجه شدند این بیماری را بلند مدت‌تر باید ببینند.  بنابراین نه فکر این باشیم که دو هفته همه جا تعطیل شود و یا سفر نرویم، بلکه باید سبک زندگی را عوض کنیم. باید سبک زندگی و پروتکل‌‌ها را برای ما‌ها و سال‌ها عوض کنیم، چون زمان ریشه کنی این بیماری برای ما روشن نیست.

رئیس قوه مجریه خاطر نشان کرد: ممکن است این بیماری باشد حتی واکسن آن بدست بیاید اما سال بعد دوباره به شکل دیگری ظهور و بروز پیدا کند و ریشه کنی آن برای ما مشخص نیست. 

رئیس جمهور اظهار داشت: باید سیستم آموزشی، کسب و کار، مراودات خانوادگی و مراسمات را با یک چارچوب خاص طراحی کنیم. باید قبول کنیم این بیماری برای مدت طولانی با ما است. برای اینکار مردم باید به صحنه بیایند و به وزارت بهداشت، متخصصان و دستور العمل‌ها اعتماد کنند و یک نوع وحدت و اتحادی به وجود بیاید وگرنه اینطور نیست که ستاد مبارزه با کرونا یک تصمیم بگیرد و فردی که تریبون دارد هم حرف دیگری بزند این باعث ناراحتی مردم می‌شود.

روحانی تاکید کرد: امسال تا پایان سال ۱۰هزار تخت بیمارستانی و ۲ هزار تخت ICU ساخته و تهیه می‌شود. باید زیر سا‌ختهای دیجیتال را در کشور توسعه دهیم.

وی با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: همانطور که دنبال دارو و واکسن هستیم باید با کشورهای دیگر هم تبادل نظر و همکاری داشته باشیم. ضمن تلاش برای بدست آوردن واکسن در کشور، اگر مطمئن شدیم کشور و یا موسسه‌ای در دنیا واکسن را ساخته برای خرید اقدام کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: صادرات غیر نفتی برای ما مهم است. با ابتکارات جدید باید از اقشار ضعیف حمایت کنیم. تعطیل کردن هنر نمی‌خواهد؛ باید نشاط را برای مردم فراهم و در عین حال برای مبارزه با بیماری تلاش کنیم. هنر این است همه فعالیت‌ها انجام گیرد منتهی در چارچوب،  پروتکل‌های وزارت بهد اشت عمل کنیم.

تصویب مجازات برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند

روحانی با تاکید بر تصویب مجازات برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند گفت: برخی از مجازات‌ها از امروز ابلاغ می‌شود. باید برای ماه‌ محرم و کنکور دقیقاً پروتکل‌ها را رعایت کنیم. تصمیم این است کنکور اجرا شود. الان همه مردم اتوبوس سوار می‌شوند و خانه همدیگر می‌روند اما به کنکور که می‌رسد میگویند نروید؛ چطور آن جلسه برگزار می‌شود اما کنکور برگزار نشود.

مراسم عزاداری باید زنده باشد و همه دستور العمل‌های بهداشتی هم رعایت شود

وی اظهار داشت: همه باید مراقبت کنیم به بهترین شکل کنکور برگزار شود. برای ماه محرم هم همینطور؛ آخر این هفته آغاز ماه محرم است. عاشورا و مراسم عزاداری باید زنده باشد و همه دستور العمل‌های بهداشتی هم باید رعایت شود. می‌توانیم کنکور بدون مشکل و مراسم عزاداری داشته باشیم.

کار امارات برای رأی آوردن یک نفر در واشنگتن است

روحانی گفت: این روزها مواجه شدیم با یک کشور همسایه ما که خودش را به دشمن دنیای اسلام و منطقه و قاتل ملت فلسطین نزدیک کرد و تصمیم گرفت خود را به رژیم صهیونیستی نزدیک کند. کشور مسلمانی که مردم متدینی و بسیار خوبی دارد، حاکمانش فکر می‌کنند اگر به رژیم صهینیستی نزدیک شود اقتصاد و امنیت آن درست می‌شود که این موضوع اشتباه است این اقدام صد در صد محکوم و غلط است. این کار این حاکمان برای رأی آوردن یک نفر در واشنگتن است.

رئیس جمهور گفت: صهیونیست‌ها به فکر این هستند که بخش دیگری از سرزمین فلسطین را غصب و اشغال کنند و خانه‌سازی‌ها را توسعه دهند، جنایات خود را بر علیه مردم مسلمان فلسطین ادامه دهند در این شرایط برای خوشامد حاکمی که در یک کشور غربی بنا است در انتخابات شرکت کند این توافق را انجام دادند، چرا در این ایام و این مقطع اینکار انجام می‌شود.

هشدار می‌دهیم که کشورها پای اسرائیل را به منطقه باز نکنند

رئیس جمهور گفت:  اگر یک رابطه غلطی ایجاد شده است و وجود دارد چرا این ارتباط از سوی طرف سوم یعنی آمریکا اعلام می‌شود؟  زیرا برای اینکه یک آقایی در واشنگتن رای بیاورد به کشور خود، ملت خود، مسلمانان و دنیای عرب خیانت می‌کنند و یا اینکه فکر می کنند اگر به دشمنان اسلام و ایران نزدیک شدند برای خود امنیت می‌آورند، که خطا و اشتباه است.

وی بیان داشت: ما اولین کشوری بودیم که تجاوز آمریکا به کویت را محکوم و به آن‌‌ها کمک کردیم. ایران همواره به کشورهای همسایه کمک کرده است. ما در کنار آنها و حافظ آنها بودیم، بارها در سخنرانی‌های خود اشاره کردم صدام از ما خواهش و التماس کرد که ما چیزی نگوییم تا بتواند تمام کویت، عربستان و بحرین و قطر و امارات را اشغال کند، ما بودیم که ایستادیم و اجازه ندادیم.

روحانی تاکید کرد: قبل از اینکه شورای همکاری خلیج فارس از خواب بیدار شود و یا از ترس حرفی بزند همان روز که روز عاشورا هم بود بعد ازظهر شورای عالی امنیت ملی تشکیل شد و این تجاوز به کویت را محکوم کردیم و به مردم آواره کویت رسیدگی کردیم و پس از آن به مردم آواره عراق در سال بعد کمک کردیم. متاسفانه امارات خطای بسیار بزرگ مرتکب شده است، امیدوارم از این خطا برگردد و توجه کنند که این مسیر اشتباهی است که نه به نفع حاکمان کشور و نه به نفع امنیت خودشان است.

روحانی تاکید کرد: هشدار می‌دهیم که کشورها پای اسرائیل را به منطقه باز نکنند آن زمان حساب دیگری خواهد داشت و برخورد دیگری با آنها خواهد شد حواسشان جمع باشد تا اینجا خطای بزرگ و عمل خائنانه‌ای انجام داده اند. امیدواریم متنبه شوند و این مسیر نادرست را ادامه ندهند که بخش تلخ ماجرای دیروز بود.

کشوری که یک سوم یک جزیره است به قطعنامه آمریکا رأی داد

رئیس جمهور اظهار داشت: اولین بار است که آمریکا قطعنامه‌ای به سازمان ملل بیاورد و یک کشور که یک سوم یک جزیره است به آن رای می‌دهد. کار آمریکا را ببینید به کجا رسیده است. برجام نیمه جان روبروی آمریکا ایستاد و آن را شکست داد. آمریکا در این توطئه با خواری و خفت شکست خورد. این روز مباهله امسال در تاریخ ایران و مبارزه با استکبار جهانی یک روز ماندگار شد. اینکه آمریکا گفت چهار کشتی ایرانی را توقیف کرده نه کشتی و نه پرچم ایرانی بود و کل حرف دروغ بود و این برای آن بود که خفت را بپوشانند.

منبع: فارس
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: