کد خبر: ۲۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
در حالی که کارشناسان به علت خبر عرضه شدن دارا دوم در شهریور ماه شاخص بورس امروز را مثبت پیش‌بینی کرده بودند، بازار پس از سیر صعودی اپتدای روز نزدیک به ۱۳ هزار واحد ریزش داشته است.

قلم‌نیوز: در حالی که کارشناسان به علت خبر عرضه شدن دارا دوم در شهریور ماه شاخص بورس امروز را مثبت پیش‌بینی کرده بودند، بازار پس از سیر صعودی اپتدای روز نزدیک به ۱۳ هزار واحد ریزش داشته است.

محمد اصولیان، کارشناس بازار بورس درباره علت ریزش بورس امروز به تجارت‌نیوز گفت: دو متغییر روی بورس اثر منفی کوتاه مدت داشته است. به نظر می‌رسد ارائه سلف نفتی در بورس به تعویق بیوفتد و رای نیاوردن وزیر صمت در مجلس نیز بر روی اعتماد مردم اثر منفی گذاشتته است.

وی افزود: ریزش بورس کوتاه مدت است و مردم نباید از سر هیجان تصمیم بگیرند در غیر این صورت بعد‌ها مجبور می‌شوند همان سهم را گران‌تر خریداری کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: خبر عرضه دارا دوم در شهریور ماه در ساعات اپتدایی بازگشایی بازار تاثیر‌گذار بود، اما اخبار، چون عدم رای اعتماد وزیر پیشنهادی دولت و اختلاف نظری که راجع به اوراق سلف نفتی وجود داشت تاثیر ان را خنثی کرد و بر ذهن سرمایه‌گذاران اثر منفی گذاشت. همچنین خبر فروش ۳۰ درصد دوم سهام عدالت نیز جو بازار را متشنج کرد.

این کارشناس بازار بورس در آخر تاکید کرد که ریزش بورس کوتاه مدت است و در اینده نزدیک شاخص بورس مثبت می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: