کد خبر: ۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴
بسیاری از کارشناسان و متخصصین با این قضیه موافق بودند که باطری لیتیوم-اکسیژنی میتوانند باطری های لیتیوم-یون فعلی را کنار بزنند اما این باطری ها نیز مشکلاتی دارند.

یکی از مشکلاتی که همیشه کاربران تلفن های هوشمند با گوشی خود دارند کم بودن عمر باطری آن ها است. میتوان گفت هیچ دارنده ی گوشی اندرویدی را نمیتوان بیابیم که رضایت کامل از شارژدهی گوشی خود داشته باشد. هم اکنون که دنیای سخت افزار تلفن های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشتند و قدرت بسیار بالایی را برای کاربران به ارمغان میآورند، عقب ماندن فناوری باطری های این گوشی ها معضل بزرگی به شمار میرود. عبارت Low Battery، که میتواند در زمانی که شما در اوج لذت بردن از گوشی خود هستید "ضد حال" بزرگی را به شما بزند. حال محققان و دانشمندان راه های جدیدی را برای این مشکل پیدا کرده اند.

 

اولین اقدامی که کمپانی ها برای بهبود عمر باطری گوشی هایشان کردند استفاده از باطری های با ظرفیت بسیار بالاتر بود. امروزه در مدل های زیادی شاهد باطری های 4000 میلی آمپر ساعتی هستیم و به طور معمول نیز باطری گوشی های اندرویدی حدودا 3000 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارند.اما محدودیت و مشکلی که این باطری ها دارند، وزن زیاد و اندازه ی بزرگ آن هاست به گونه ای که نمیتوان برای یک گوشی 4.5 اینچی باطری 4000 میلی آمپری استفاده کرد. پس کمپانی ها فقط در گوشی های سایز بزرگ خود از این گونه باطری ها استفاده کردند.

برنامه نویس ها نیز برای بهبود این مشکل دست به کارهایی زدند و هم اکنون شاهد هزاران برنامه ی مدیریت باطری در اپ مارکت های اندروید هستیم اما حتی بهترین این برنامه ها نیز تاثیر چشمگیری را بر روی عمر گوشی نداشتند و نتوانستند کاربران را راضی کنند.محققین و پژوهشگرانی که در زمینه ی باطری فعالیت میکنند تا مدت ها پیش راه های زیادی را رفتند اما به در بسته خوردند اما بر اساس یک مقاله ی علمی، با استفاده از مواد موجود در طبیعت و توسعه ی آن توانستند باطری را عوض کنند و به دستاورد بزرگی رسیدند.

بسیاری از کارشناسان و متخصصین با این قضیه موافق بودند که باطری لیتیوم-اکسیژنی میتوانند باطری های لیتیوم-یون فعلی را کنار بزنند اما این باطری ها نیز مشکلاتی دارند. ساخت باطری های لیتیوم-اکسیژن دشوار است و ناپایداری این باطری ها به دلیل وجود ناشی از لیتیوم جامد که هنگام گرما دیدن بسیار ناپایدار میشوند. این بدین معناست که این باطری ها در طول ترکیب شدن مواد بسیار بی ثبات خواهند بود و اگر نمونه ای از این باطری ساخته میشد، به راحتی دمای آن بالا میرفت.اما دستاورد جدید میتواند جایگزینی شایسته باشد.در مورد گرافیت، زمانی که از گرافیت به عنوان قطب منفی استفاده شده است و از ایریدیوم های نانو کریستال در آزمایش ها استفاده شد نتیجه ی آزمایش شگفت انگیز بود و این نمونه بسیار پایدار تر از نمونه های قبل که از لیتیوم فرا اکسید شده استفاده شده بود ظاهر شد.

در اینجا باطری های مدار بسته ی لیتیوم-ایر Lithium-Airممکن است کارآمد باشند، همچنین این گونه باطری ها را میتوان در ظرفیت های بالاتر نیز تولید و در زمینه ی امنیتی نیز ایمن تر از راه حل فعلی هستند که آن ها نیز به استفاده از اکسیژن نیاز دارند.این دستاورد میتواند انقلابی را در زمینه ی تولید باطری ایجاد کند و میتواند قسمتی که هم اکنون از نقاط ضعف دیوایس ها به شمار میرود به خصوص در زمینه ی طراحی به نقطه ی عطف آن ها تبدیل کند. با این باطری ها میتوان در آینده شاهد گوشی های تاشو، بسیار باریک ، با سایز نرمال و عمر باطری بسیار خوب بود که تمام هفته شما را از شارژ کردن گوشی خود بی نیاز کند.همچنین از نظر تولید گرما نیز صفر باشد و گوشی شما همیشه خنک باشد.همچنین فناوری های جدید مانند فناوری واقعیت – مجازی نیز میتوانند از این دستاورد بهره ببرند اما مطمئنا صنعت گوشی های هوشمند بیش از همه از این موهبت برخوردار خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: