کد خبر: ۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵
رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره:
رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره با بیان اینکه امسال در فرهنگ و هنر سال پر رونقی را شاهد بودیم، گفت: تا ۲۳ فروردین ماه بالغ بر ۲۰ میلیاردتومان بلیت سینما فروخته شد.
سال پررونقی درعرصه فرهنگ و هنر داشتیم/فروش۲۰میلیاردی سینمای ایران

محمد حمزه زاده شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح سینما فلسطین اصفهان، با اشاره به اینکه تولید فیلم و اثر هنری بدون مکانی برای نمایش ثمری ندارد، اظهار داشت: ۲۰ فروردین به مناسبت گرامیداشت سید شهیدان اهل قلم آوینی روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است اما در طول این سالها اتفاق خاصی در این ارتباط شاهد نبودیم.

وی افزود: حوزه هنری این روز را به هفته تبدیل و برنامه‌هایی ترتیب داد که هدف اصلی آن بزرگداشت جایگاه بالای هنرمندانی است که جبهه انقلاب اسلامی را پاس می‌دارند.

قائم مقام رئیس حوزه هنری کشور با بیان اینکه در سینمایی هستیم که به همت رئیس حوزه هنری اصفهان، مدیر امور سینمایی حوزه هنری اصفهان، موسسه بهمن سبز، رئیس سینما شهر و غیره افتتاح شده است، تاکید کرد: همه شما این سینما را در هفت سال گذشته به یاد دارید، درست زمانی که مالک قبلی سینما کلنگ برداشته بود تا آن را تخریب کند؛ همانگونه که قصد تیشه زدن بر سینماهای دیگر از این دست را دارد.

وی ادامه داد: در فاصله کوتاهی که سینما فلسطین در حال بازسازی بود مردم اصفهان پیگیر روند بازسازی آن بودند چراکه سینما تنها یک مکان نیست بلکه فضایی است که تاریخ و زمان دارد و بسیاری از خانواده‌ها بهترین خاطرات را در این فضا به دست آوردند و این مکان خاطرات شیرین آنها را پس از سالها به آنها بازمی‌گرداند.

تا ۲۳ فروردین ماه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بلیت سینما فروخته شده است

حمزه‌زاده با بیان اینکه امسال در عرضه فرهنگ و هنر سال پر رونقی را شاهد بودیم، ابراز داشت: تا ۲۳ فروردین ماه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان بلیت سینما فروخته شده است که چند برابر زمان مشابه و امیدی برای آینده هنر هفتم در ایران است.

در ادامه این مراسم جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تئاتر کشورمان در سخنانی کوتاه اظهار داشت: این تصاویر شریف و سلامت در راستای تعالی فرهنگ و هنر وام گرفته از ایثار بچه‌های خاکریز است.

وی افزود: در میان هنرمندان، کارگردانان و نویسندگان می‌ خواهم از رسول ملاقلی پور یاد کنم که خدایش بیامرزد؛ این گونه هنرمندان ادبیات و هنر مقاومت را به معنای واقعی کلمه به جهانیان نشان دادند و هنر مقاومت وامدار این افراد است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: