کد خبر: ۲۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
فرمانده ستاد مقابله با کرونادر کلان‌شهر تهران، نسبت به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ درمناطق مختلف پایتخت هشدار داد و گفت: در دوهفته اخیر شاهد افزایش بستری گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ ساله هستیم. ۵۸ درصد آماربیماران بستری را آقایان تشکیل می‌دهند.
قلم‌نیوز: علیرضا زالی در خصوص توزیع سنی گروه‌های سنی افرادی که درتهران از ابتدای اسفند بستری شدند، گفت: «بیشترین گروه سنی بستری، افراد ۵۰ تا ۵۹ سال و گروه دوم افراد رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال بود، امادر دوهفته اخیر شاهد افزایش بستری گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ ساله هستیم. ۵۸  درصد آماربیماران بستری را آقایان تشکیل می‌دهند.»

او بابیان این که توزیع جمعیتی، فرهنگی و اقتصادی کاملاً متفاوتی درمناطق ۲۲ گانه پایتخت حاکم است، گفت: «حاشیه‌های شهر درقسمت‌های شرقی، جنوبی و غربی استان تهران یکی از چالش‌های استقرار یک شبکه بهداشتی هستند.»

زالی از وجود پدیده زیستگاه غیررسمی در ۱۳ تا ۱۷ درصد از برخی مناطق شهر تهران خبر داد و افزود: «پدیده‌هایی همچون حضور معتادین متجاهر در سطح شهر از دیگرنقاط برجسته آسیب‌های اجتماعی است.»

زالی گفت: «طبق گزارشات، بالغ بر ۱۸ هزار معتاد متجاهر در تهران مورد شناسایی قرار گرفته‌اند و یکی ازچالش‌های بهداشتی ابتدای سالجاری، آزاد شدن برخی از این معتادین بود که خوشبختانه با تلاش جمعی اسکان و غربالگری بخش زیادی از آنها صورت گرفت.

همچنین پدیده‌هایی مثل زباله گردی، کودکان کار و مواردی از این قبیل یکی از نقاط برجسته‌ای است که به عنوان آسیب‌های اجتماعی کلان‌شهر تهران مورد توجه است.»
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: