کد خبر: ۲۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
معاون وزیر بهداشت گفت: ایران مطلوب‌ترین و مناسب‌ترین مدیریت و کنترل بیماری کرونا را داشته است.

قلم‌نیوز: قاسم جان‌بابایی در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اقدامات مناسب استان مرکزی در مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: استان مرکزی علی‌رغم اینکه جزء آلوده‌ترین استان‌های کشور قرار داشت، اما امروز در راستای مدیریت ویروس کرونا جزء بهترین استان‌های کشور است و این امر نشان‌دهنده همکاری و مساعدت مناسب تمام ارکان استان مرکزی است.

به نوشته تسنیم، وی افزود: ویروس کرونا جزء مخرب‌ترین ویروس‌های شناخته‌شده جهان است که باعث از بین رفتن بافت‌های بدن می‌شود و متأسفانه تا به امروز درمان قطعی برای این بیماری شناخته نشده و بهترین شیوه جلوگیری از ویروس کرونا مراقبت مناسب از بیمار توسط نیروی انسانی است.

معاون درمان وزیر بهداشت بیان کرد: ایران تا به امروز مطلوب‌ترین و مناسب‌ترین مدیریت و کنترل بیماری نسبت به کشور‌های دیگر داشته و نشان‌دهنده همکاری تمام ارکان نظام است.

جان‌بابایی تصریح کرد: موفقیت‌های حاصله در بیماری کرونا ناشی از کمک و همراهی تمام مردم است و متأسفانه در شرایط عادی قرار نگرفته‌ایم و با آغاز شیوع ویروس کرونا کشور‌های دیگر ارتباطات با ایران را محدود کردند و با وجود این، تمام دنیا به این ویروس مخرب مبتلا شدند.

وی ادامه داد: شرایط موجود در کشور نامعلوم است و باید منتظر هرگونه اتفاق ناگوار بود و در کشور ایران به‌ازای یک‌هزار نفر ایرانی ۱/۷ تخت وجود دارد، اما در کشور‌های اروپایی به‌ازای یک‌هزار نفر ۶ تخت وجود دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت عنوان کرد: با وجود شرایط مطلوب در استان مرکزی هنوز خطر افزایش ابتلا در استان مرکزی وجود دارد و باید بررسی‌های لازم در راستای نقاط ضعف و قوت عملکرد استان مرکزی انجام گردد و نقاط قوت افزایش و نقاط ضعف را کاهش بدهیم.

جان‌بابایی اضافه کرد: مهم‌ترین مسئله در پیشگیری از ویروس کرونا نیروی انسانی است و امکانات و تجهیزات باعث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نمی‌شود بلکه نیروی انسانی نقشی مؤثر در کنترل ویروس کرونا دارد و باید توجهی ویژه به کادر درمان و نیروی انسانی داشته باشیم تا در این مسیر پیروز گردیم.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: