کد خبر: ۲۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تهیه‌کننده «سفید» که برنامه‌های «خندوانه» و «دورهمی» را از برنامه‌های خوب نوروز 95 می‌داند، خطاب به همکاران برنامه‌ساز خود گفت: کپی‌برداری از برخی شبکه‌های خارجی آفت بزرگی است که برنامه‌های تلویزیونی ما را تهدید می‌کند.
هشدار بابت آفتی که تلویزیون را تهدید می‌کند

سعید بشیری که علاوه بر «سفید» تهیه‌کنندگی برنامه‌هایی چون «دوقدم مانده به صبح» و «کارگاه هنر» را در کارنامه دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی برای سازمان صداوسیما در سال 95 دارید؟ اظهار کرد: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی صداوسیما نیاز به یک پیشنهاد ندارد و شاید نیاز به چند پیشنهاد دارد؛ آقای سرفراز تغییرات خوبی در بخش ساختار اداری مجموعه دادند، اما به نظر من به عنوان کسی که سال‌ها در تلویزیون تهیه‌کنندگی می‌کنم، توجه به نکات دیگر نیز خیلی ضروری است؛ به‌ویژه در وضعیتی که شرایط به کیفیت برنامه‌های تلویزیون ضربه وارد می‌کنند.

او در ادامه‌ی مطلب بالا به مشکلات مالی و کسر بودجه‌ صداوسیما اشاره کرد و این سازمان را نهادی دانست که باید مروج و مبلغ فرهنگ اصیل ایرانی باشد و در جهت سیاست‌های نظام و آنچه که به نفع جامعه است، برنامه‌سازی کند.

بشیری در همین راستا متذکر شد: شرایط مالی نامناسب صداوسیما باعث شد تا به ناچار از مشارکت‌های سازمان‌های خصوصی برای تبیین مسائل ملی استفاده شود که خود به خود این مشارکت‌ها باعث می‌شود تا بخشی از استقلال مضمونی و حتی سلیقه‌ای برنامه‌سازها تحت شعاع قرار بگیرد.

تهیه‌کننده برنامه «سفید» یادآور شد: یکی از مهمترین نکاتی که صداوسیما در سال 95 می‌تواند به آن توجه کند حل مشکلات مالی و بودجه‌ای است؛ این موضوع علاوه بر حل مشکلاتی که برنامه‌سازان به شدت با آن درگیر هستند، باعث می‌شود تا بتوانند به موضوعاتی که سلایق و نیازهای مردم را برآورده می‌کنند، بپردازند.

بشیری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه «سفید» و تغییراتی که در سال 95 در این برنامه ایجاد شده است، اظهار کرد: در سال جدید برنامه «سفید» بیشتر از لحاظ موضوعی تغییر کرده است؛ به عنوان مثال در بخش معماری به سراغ فضاهای شهری رفته‌ایم و آیتم‌های جدیدی در این بخش طراحی کرده‌ایم که یکی از آنها تحت عنوان «خیابان سفید» به زیبایی‌ها و زشتی‌های شهر تهران می‌پردازد. در حوزه تجسمی نیز بیشتر بر روی عکاسی تمرکز خواهیم داشت و در قسمت تئاتر به تاثیر متون کلاسیک بر اجرا‌های معاصر می‌پردازیم.

«سفید» که پنج برنامه در هفته راهی آنتن شبکه هفت می‌کند، در هر قسمت به صورت مجزا موضوعاتی چون معماری، هنرهای تجسمی و هنرهای دیجیتال شامل انیمیشن، جلوه‌های بصری و بازی‌های رایانه‌ای را مورد بررسی قرار می‌دهد و یک قسمت هم تحت عنوان «از ایده تا اجرا» با حضور اندیشمندان و هنرمندان رشته‌های گوناگون هنری پخش می‌شود.

بشیری درباره رویکرد برنامه «سفید» در سال جدید خاطرنشان کرد: امسال سعی داریم تا ارتباطمان را با مردم بیشتر کنیم و در همین راستا در گزارش‌هایمان، نظرات مردم را درباره مبلمان و طراحی‌های شهری جویا می‌شویم. اغلب مردم به معماری به عنوان یک هنر نگاه نمی‌کنند؛ در حالی که معماری یکی از حوز‌ه‌های درخشان تاریخ هنر کشور ما محسوب می‌شود.

برنامه «سفید» با اجرای سعید اسلام‌زاده و به تهیه‌کنندگی سعید بشیری و داوود آجرلو از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 23 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: