کد خبر: ۲۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
رئیس جمهور آمریکا سوال پرسید که چرا محبوبیت کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی دولت نزد مردم باید بیشتر از محبوبیت وی بابت مدیریت پاندمی کرونا باشد!
قلم‌نیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان کنفرانسی خبری در کاخ سفید گفت: خیلی جالب است. آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی دولت از نرخ بالای تایید و محبوبیت برخوردار است. من از این موضوع خوشحالم. چرا که به یاد داشته باشید که او برای دولت کار می‌کند. او با ما کار می‌کند. ما می‌توانستیم با افراد دیگری کار کنیم مجبور نبودیم با دکتر فائوچی کار کنیم. او با دولت ما کار می‌کند و ما بسیاری از کارهایی را که او و دیگر کارشناسان توصیه کرده‌اند را به خوبی انجام داده‌ایم.

وی افزود: او چنین درصد بالایی از تایید و محبوبیت را بدست آورده اما چرا من بابت مدیریت پاندمی کرونا چنین درصد بالای محبوبیت و تاییدی را بدست نیاوردم؟!

ترامپ به اقدامات دولت از جمله افزایش تولید ماسک، روپوش، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دیگر تجهیزات پس از انکه بیمارستان‌ها و رهبران ایالتی در هفته‌های اولیه شیوع این بیماری نسبت به کمبود این تجهیزات اساسی هشدار دادند، اشاره کرد. ترامپ همچنین به حجم بالای تست کرونایی که آمریکا انجام داده اشاره کرد.

وی گفت: خیلی کنجکاو شدم. دکتر فائوچی و دکتر دبورا بیرکس، عضو گروه ویژه مقابله با کرونا که او نیز از درصد بالای محبوبیت برخوردار شده، افرادی هستند که برای ما و با ما کار می‌کنند اما هیچ‌کس مرا دوست ندارد! این فقط می‌تواند به خاطر شخصیت من باشد. همین و بس.

نظرسنجی‌های عمومی مرتبا نشان داده که فائوچی که چهار دهه است برای انستیتو ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا کار می‌کند جزو قابل اعتمادترین افرادی است که در خصوص ویروس کرونتا اطلاع رسانی می‌کند. این در حالی است که ترامپ در مدیریت پاندمی کرونا درصد پایینی از تایید و محبوبیت را بدست آورده است.

یکی از نظرسنجی‌های دانشگاه کوئینیپیاک  که 15 ژوئیه منتشر شد نشان داد که 67 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به اطلاعاتی که ترامپ درباره ویروس کرونا می‌دهد اعتماد ندارد در حالی که 65 درصد اعلام کردند به اطلاعاتی که فائوچی می‌دهد اعتماد دارند.

این اظهارات ترامپ بیانگر ناراحتی و سرخوردگی‌اش از جایگاه فائوچی در بین مردم در بحبوحه پاندمی کروناست. ترامپ پیش‌تر نیز از دست معاونانش که در دوران کار برای دولت وی توجه مردم را به خود جلب کرده بودند، عصبانی و ناراحت شده بود.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: