کد خبر: ۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵
تبدیل علم به ثروت، اقدام وعمل
رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران مراکز رشد را یکی از زمینه‌های تجاری سازی دستاوردهای علمی دانست و گفت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین بیش از دو میلیارد تومان و شرکت دیگر بیش از 700 میلیون تومان در حوزه نرم افزار با بخش صنعت قرار منعقد کرده‌اند.
قرارداد 2 میلیارد و 700 میلیونی شرکت‌های دانش‌بنیان با بخش صنعت برای عرضه نرم‌افزار

دکتر مرتضی موسی خانی با اشاره به برنامه‌های این کمیته در سال «اقتصاد مقاومتی،‌ اقدام و عمل» افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ارتقای توان برنامه نویسی در میان دانش آموزان را در سال جاری در دستور کار داریم.

وی برگزاری لیگ ربات‌های استاندارد امدادگر در بخش دانش آموزی در مسابقات آزاد ایران را با هدف توسعه توان برنامه نویسی دانش آموزان دانست و ادامه داد: با اجرای این برنامه در تلاش هستیم تا دانش آموزان را به سمت کد نویسی و برنامه نویسی که مورد نیاز کشور است، سوق دهیم.

موسی خانی، کاربردی کردن ربات‌ها در بخش‌های صنعتی و تعامل ربات‌ها با حوزه‌های صنعتی را از دیگر برنامه‌های کمیته ملی ربوکاپ در کشور نام برد و خاطر نشان کرد: استفاده از ربات‌ها در بخش‌های صنعتی نیاز به حمایت و پیگیری جدی مسؤولان کشور در حوزه رباتیک دارد تا بتوانیم از این طریق حمایت‌های بیشتر بخش صنعت به این حوزه را دریافت کنیم.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر حمایت بیشتر وزارتخانه‌هایی چون صنعت، معدن و تجارت به حوزه رباتیک برای کاربردی کردن آنها در بخش صنعتی، افزود: حمایت این وزارتخانه از حوزه رباتیک موجب توسعه سخت افزاری و نرم افزاری خواهد شد.

وی یکی از مهمترین زمینه‌های موثر برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: افرادی که در حوزه رباتیک فعال هستند با سیاست‌های دولت و ابلاغیه مقام معظم رهبری به سمت ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و کاربردی کردن دستاوردهای خود در صنعت حرکت کرده‌اند.

رییس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان یکی از موثرترین راهکارها در زمینه ایجاد اقتصاد مقاومتی، تولید و صادرات نرم افزار، اشتغال نیروهای تحصیلکرده و جلوگیری از فرار مغزها است که با اعمال سیاست‌های مناسب می‌توان در زمینه جلوگیری از خروج مغزها و اشتغالزایی برای نیروهای تحصیلکرده گام‌های موثری برداشت.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان حوزه رباتیک، کشور شاهد ایجاد شهرک‌های صنعتی در زمینه تولید نرم افزار باشد.

موسی خانی، با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد قزوین در ایجاد 36 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد این دانشگاه، گفت: از این تعداد 24 شرکت احراز دانش بنیان شدند که تاکنون دستاوردهایی را به بخش صنعت ارائه کرده‌اند.

وی با بیان این که این تلاش شده تا زمینه تجاری سازی دستاوردهای این شرکت‌ها فراهم شود، خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد، معاونت علمی و دانشگاه‌ها در قالب برگزاری کمپ‌های استارتاپ و ایجاد مراکز رشد و شتابدهی در تلاش هستند تا در حوزه اقدام و عمل مورد تاکید مقام معظم رهبری وارد شوند.

رییس دانشگاه آزاد قزوین با اشاره به برخی از دستاوردهای شرکت‌های مستقر در مرکز رشد افزود: یکی از این شرکت‌های مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین توانسته بیش از 2 میلیارد تومان قرارداد با واحدهای صنعتی امضا کند.

موسی خانی این قرارداد را در حوزه تولید نرم افزار و خدمات نرم افزار ذکر کرد.

وی اظهار کرد: شرکت نوپای دیگری از این مرکز رشد تاکنون بیش از 700 میلیون تومان در حوزه نرم افزار قرارداد با بخش صنعت منعقد کرده است.

رییس کمیته ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که در آینده بازار خوبی در حوزه نرم افزار و رباتیک پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری که به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین شده است، امیدواریم اقدام و عمل ما نمود بیشتری داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: