کد خبر: ۲۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
نتیجه یک مطالبه گری مدنی طی ۲ روز
نیمه شب گذشته یال قله دماوند که به نام سازمان اوقاف سند خورده بود آزاد شد و قرار شد به نام "سازمان جنگل ها،مراتع وآبخیزداری" ثبت شود؛ اما در قسمت مورد اختلاف پلاک های ثبتی ۶۸ و ۶۹ ، موضوع همچنان در دست بررسی است و از وقف درنیامده است.

قلم‌نیوز: مطالبه گری مدنی و بدون خشونت مردم و همراهی و هماهنگی آنها در به دست آوردن یک خواسته به نتیجه رسید و برش قله"دماوند" مهم ترین پدیده هویتی سرزمین ایران ، از وقف درآمد و آزاد شد.

بر اساس گزارش های رسیده از رینه آمل، به دنبال اعتراض ها و درخواست های گسترده شهروندان در سراسر ایران و مطالبه هایی که در قالب نامه به مسوولان رده بالای نظام داده شد، در ساعت ۱۲ و نیم دیشب و نخستین دقایق از بامداد 8 مرداد 99، رییس اداره منابع طبیعی آمل، کارشناسان اداره کل منابع طبیعی مازندران و مسوولان ثبت اسناد رینه، در اداره ثبت اسناد شهر رینه حاضر شدند تا مشکل را به نفع اراضی ملی حل کنند.

این در حالی است که قسمت مورد اختلاف، یعنی پلاک های ثبتی ۶۸ و ۶۹ نیز موضوع در دست بررسی است و از وقف درنیامده است. بر این اساس اگر  مطالبه گری ادامه پیدا کند یقینا دیگر بخش های این منطقه نیز با حکم قضایی به نام اراضی ملی ثبت خواهد شد.

منبع: اسکان نیوز

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: