کد خبر: ۲۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
سخنگوی قوه قضاییه از قطعی شدن حکم ۱۱ اخلالگر نظام ارزی و افرادی که با قاچاق عمده ارز و طلا مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند، خبر داد و از صدور در مجموع ۱۲۰ سال حکم زندان برای آنها سخن گفت.
قلم‌نیوز: غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در سی امین نشست خبری خود با بیان اینکه با وضعیت نرخ ارز در ماه های اخیر برخورد با متخلفان حوزه ارز را به صورت جدی در دستور کار قرار دادیم، افرود: در هفته گذشته ۱۱ اخلالگر نظام ارزی و کسانی که با قاچاق عمده ارز و طلا مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند در شعبه سوم ویژه محکومیت قطعی پیدا کردند.

وی افزود: در این پرونده رسول آشناور به جرم اخلال در نظام ارزی و پولی به تحمل ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد همچنین لقمان عطار، حسن اسماعیلی، یوسف زکی، خالد حسنی، ابوبکر آشناور و وفا آشناور هر کدام به جرم مشارکت با متهم ردیف اول در اخلال در نظام پولی و ارزی به تحمل ۱۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: محمود آشناور، جلال آشناور و امید عبداللهی نیز هر کدام به تحمل ۱۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند.
وی اظهارداشت: سعید شریفی به جرم مشارکت در اخلال در نظان ارزی از طریق قاچاق عمده ارز به تحمل ۶ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شد.
اسماعیلی با اشاره به پرونده دیگری در شعبه ویژه استان فارس افزود: این پرونده که در حوزه قاچاق فراورده های نفتی و توزیع فراورده های نفتی خارج از شبکه بود، علی خادمیان مدیر وقت شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان مرودشت به هفت سال حبس، جزای نقدی به مبلغ ۳۰۸ میلیارد و ۹۱۹ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۸۱ ریال با مشارکت متهم ردیف دوم همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی و ضبط کلیه اموالی که از این طریق حاصل شده است، محکوم شده اند.
وی ادامه داد: رضا چنگیزی به جرم مشارکت در همین عنوان اتهامی به ۱۰ سال حبس و پرداخت جزای نقدی همچنین انصال دائم از خدمات دولتی همچنین محسن کمالی به سه سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده اند.
اسماعیلی گفت: ۳۴ نفر دیگر در این پرونده که تحصیل مال نامشروع و ارتشا داشتند نیز محکوم شدند.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: