کد خبر: ۲۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مخالف قاطع با برگزاری مراسم محرم در محیط‌ های بسته هستیم
معاون بهداشت وزیر بهداشت از جلسات تصمیم گیری برای چگونگی برگزاری اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم و صفر خبر داد و با بیان اینکه هنوز هیچ چیز در این باره قطعی نشده، در عین حال گفت: قطعا مراسم امسال به شکل قبل نخواهد بود و کاملا محدود خواهد بود تا مراسمی با کیفیت مناسب و توام با سلامتی برگزار شود.

قلم‌نیوز:دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری مشورتی کوویدـ۱۹ که با حضور وزیر بهداشت و به صورت مجازی برگزار شد، درباره آخرین تصمیم‌ها برای چگونگی برگزاری مراسم عرفه، عید قربان و عید غدیر و محرم و صفر بیان کرد: درباره اینکه مراسم چگونه برگزار شود هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده است. در این زمینه امروز و فردا با صاحبنظران جلسه داریم تا علاوه بر احترام به شعائر دین و سنت‌ها، سلامتی مردم را هم کاملا مورد توجه قرار دهیم.

وی توضیح داد: در مورد مراسم روز عرفه، اعیاد قربان و غدیر و مراسم محرم و صفر پروتکل‌ها دارد آماده می‌شود. چندین نظر وجود دارد. قطعا اگر مراسمی هم برگزار شود اصلا و به هیچ وجه به شکل قبل نخواهد بود و کاملا محدود خواهد بود. باید یاد بگیریم از فضاهای مجازی استفاده کنیم و خیلی از مراسم‌ها را در خانه خودمان انجام دهیم. صداوسیما خیلی می‌تواند در این زمینه کمک کند و در نهایت بتوانیم مراسمی با کیفیت مناسب و توام با سلامتی برگزار شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: بعضی‌ها از باشکوه برگزار کردن صحبت می‌کنند، باشکوه برگزار کردن فقط به این معنا نیست که جمعیت زیاد باشد، می‌تواند تعابیر و معانی دیگری هم داشته باشد. می‌تواند هر خانه یک حسینیه باشد و همه افراد می‌توانند در خانه باشند و آن مراسم را در خانه برگزار کنند.

مراسم پرجمعیت در محرم ممنوع باشد

وی تاکید کرد: نظر قاطع وزارت بهداشت و درمان این است که برگزاری مراسم پرجمعیت در محرم ممنوع باشد به ویژه در محیط‌های سربسته که قاطعانه و محکم با آن مخالفت می‌کنیم.

رئیسی درباره پیش‌بینی افزایش ۶۰ درصدی آمار ابتلا به کرونا با برگزاری کنکور و مراسم محرم گفت: پیش‌بینی براساس یک مدل‌سازی است. هر پیش‌بینی مستلزم این است که ما یکسری اطلاعات پایه و اولیه داشته باشیم و براساس آن فرمول‌های ریاضی طراحی شود و بتوانند اعلام کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های زیادی وجود دارد و بسیاری مسائل را همه می‌توانند پیش‌بینی کنند. در همین جمع اگر ماسک نداشته باشند و دو نفر هم مبتلا باشند، می‌توان پیش‌بینی کرد که ۶۰ درصد افراد مبتلا می‌شوند. این پیش‌بینی‌ها چارچوب خاصی دارد که بستگی دارد اطلاعات اولیه و اعداد و ارقام که براساس آن محاسبه می‌کنند چه باشد. حال ممکن است یک نفر پیش‌بینی ۱۰ درصدی و یک نفر ۷۰ درصدی ارائه دهند، اما باید مبنا و پایه هر مطالعه را مشاهده کنیم.


خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: