کد خبر: ۲۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه براساس آخرین آمار ۱۵۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمان سازمان تامین اجتماعی بستری شده‌اند، گفت: ۸۰ درصد از ناقلان ویروس کرونا فاقد علائم بالینی هستند.
قلم‌نیوز:ابوالفضل آفریده با بیان اینکه ۳۹ نفر ۱۵۷۷ بیمار تاکنون فوت کرده‌اند، ادامه داد: تا ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته (دوشنبه) ۳۳ هزار و ۸۵۲ نفر در مجموع و ۱۷۰ نفر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز بهداشت و درمان سازمان تامین اجتماعی بستری شده‌اند.

وی تصریح کرد: اکنون شیوع ویروس کرونا در کشور مجددا افزایش یافته و با توجه به افزایش دما در تابستان نیز باید تمهیدات ویژه‌ای درنظر گرفته شود؛ به عنوان مثال استفاده از کولر در منزل، ادارات و اتومبیل‌های شخصی و... مستلزم محل خروجی هوا است؛ گردش هوا در یک محیط بسته بی‌شک با خطر همراه است.

آفریده افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله دو متری و عدم گفت وگوی کلامی هم با افراد فاقد ماسک ضروری است، زیرا ۸۰ درصد از ناقلین کرونا فاقد علائم بالینی و ظاهرا سالم هستند.

به گفته مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، قدرت انتقال ویروس کرونا در ناقلان سالم بیش از بیماران مبتلا به این ویروس است.

وی همچنین یادآور شد: قبل از شست وشو و ضدعفونی دست‌ها نیز شهروندان به هیچ عنوان با سر و صورت تماس نداشته باشند.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: